اتکای بیش از حد به ابزار های هوش مصنوعی بر رشد شناختی دانش آموزان اثر منفی می گذاردبه نقل از یورونیوز، استفاده از هوش مصنوعی (AI) در کلاس درس بستر بحث های متعددی بوده و صاحبنظران هنوز در تلاشند تا نقش آن را تعریف و روش های موثری برای نظارت بر استفاده از آن ایجاد کنند. با این حال و بر اساس تحقیقات جدید، هوش مصنوعی در موارد خاص می تواند به ویژه برای دانش آموزانی که با عملکرد های اجرایی مانند تمرکز و توجه دست و پنجه نرم می کنند، مفید باشد و به پر کردن شکاف های عملکردی در بین دانش آموزان کمک کند. مطالعه ای که اخیراً توسط محققان دانشگاه لوند در سوئد انجام شده، به چگونگی درک دانش آموزان نوجوان از مفید بودن هوش مصنوعی در کلاس درس پرداخت. یوهان کلارین نویسنده اصلی این مطالعه گفت: ما متوجه شدیم دانش آموزانی که چالش های عملکرد اجرایی بیشتری دارند، ابزار های هوش مصنوعی مولد را برای کار های مدرسه، به ویژه برای تکمیل تکالیف مفید می دانند. به گفته او، این امر ظرفیت ابزار های هوش مصنوعی را به عنوان کمک های حمایتی برای دانش آموزانی که با فرآیند های شناختی ضروری در جهت موفقیت تحصیلی دست وپنجه نرم می کنند، برجسته می کند. محققان ارتباطی بین تمایل و ترجیح دانش آموزان برای استفاده از هوش مصنوعی و گرایش آنها به تجربه سطوح بالاتری از برخی مشکلات از جمله مسائل مربوط به برنامه ریزی، تنظیم هیجانات و تکمیل وظایف شناسایی برچسب ها: دانش آموزان - هوش مصنوعی - مصنوعی - دانش - عملکرد - کلاس درس - استفاده |
آخرین اخبار سرویس: |