مطالب مرتبط:
178 هزار مسافر خارجی در پایگاه های مرزی خراسان رضوی غربالگری شدند
فعالیت پایگاه های انتخاب رشته کنکور در خراسان رضوی
صفحه اول روزنامه های خراسان رضوی 15 شهریور 1403
200 نفر از جانبازان خراسان رضوی به جمع شهدا پیوسته اند
تصاویر/ حضور فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در موکب الشهدای فراجا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 شهریور 1403 ساعت 17:502024-09-05پزشكي

غربالگری حدود178 هزار مسافر خارجی در پایگاه های مرزی خراسان رضوی


حدود 178 هزار مسافر خارجی در پایگاه های مراقبت مرزی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ مراقبت های سندرومیک یا بیماری های واگیردار غربالگری شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه غربالگری  مسافر خارجی از چهارم شهریور ماه همزمان با اربعین حسینی تا 14 شهریور ماه برابر با شهادت امام رضا (ع) انجام شده است گفت: در این بازه زمانی با توجه به شیوع برخی از بیماری های واگیردار در کشور های همسایه و ضرورت بررسی موارد مشکوک، مراقبت های سندرومیک شامل غربالگری بیماری های واگیردار مانند سل، مالاریا، تب دنگی و وبا در پایگاه های مراقبت بهداشتی مرزی استان خراسان رضوی شدت گرفت.

زهرا نهبندانی افزود: در این مدت 114 هزار و 980 مسافر وارد و بیش از 62 هزار و 775 مسافر از پنج پایگاه مراقبت مرزی استان خراسان رضوی خارج شده اند که برای تمامی این افراد غربالگری بیماری های واگیردار انجام شده است.

وی گفت: در این مدت 267 مورد بیمار مشکوک شناسایی و 50 نمونه گیری برای بیماری های واگیردار در پایگاه های مراقبت مرزی خراسان رضوی انجام شد که نتیجه تمامی این آزمایشات منفی بود.


برچسب ها: بیماری های واگیر - بیماری های واگیردار - دانشگاه علوم پزشکی مشهد - دانشگاه علوم پزشکی - غربالگری - خراسان رضوی - علوم پزشکی مشهد
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری حدود178 هزار مسافر خارجی در پایگاه های مرزی خراسان رضوی

غربالگری حدود178 هزار مسافر خارجی در پایگاه های مرزی خراسان رضوی