مطالب مرتبط:
انتخاب برترین دروازه بان تاریخ با کاسیاس
عکس/ بیشترین گل زده شده در تاریخ فوتبال
گذر از تاریخ در آب انبار قدیمی و بزرگترین یخچال باستانی شهر ری + عکس
تاریخ سازی مهدی طارمی در تیم ملی ؛ الماس بوشهری بالاتر از ستاره بارسلونا + سند
واریز حقوق بازنشستگان تا این تاریخ+ جدول
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 08:552024-09-14سياسي

تاریخ حاشیه نشینی در مشهد


حاشیه نشینی و مسائل و موضوعات مربوط به آن یکی از مباحث پر حاشیه حال حاضر بسیاری از کلانشهرهای ایران از جمله کلانشهر مشهد است.

- ایسنا/خراسان رضوی حاشیه نشینی و مسائل و موضوعات مربوط به آن یکی از مباحث پر حاشیه حال حاضر بسیاری از کلانشهرهای ایران از جمله کلانشهر مشهد است.

در اولین خبر مربوط به حاشیه نشینی، به ارائه مطالبی در رابطه با علل و عوامل حاشیه نشینی در کشورهای اروپایی و در ایران پرداختیم.

اینکه حاشیه نشینی تاریخی به قدمت مدنیت بشر دارد و انقلاب صنعتی یکی از مهمترین عوامل زمینه ساز حاشیه نشینی در کشورهای اروپایی بود.

اما دلایل حاشیه نشینی در ایران با کشورهای اروپایی تفاوت های زیادی دارد، اصلاحات ارضی، جاذبه درآمدهای نفتی، خشکسالی و تغییر اقلیم از مهمترین عوامل شکل گیری مهاجرت و حاشیه نشینی در ایران بوده و البته در این خبر بر این نکته تاکید شد که حاشیه نشینی در مشهد متفاوت با سایر شهرهای ایران است.

در ادامه سلسله اخبار مربوط به حاشیه نشینی، علل و عوامل دخیل در شکل گیری حاشیه شهر مشهد از منظر تاریخی، مورد بررسی قرار گرفته است؛ اصلاحات اراضی؛ مهاجرت درون استانی در دهه 40 و 50 علی اکبر عنابستانی عضو هییت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: عوامل موثر در شکل گیری و منشا ورودی مهاجران به شهر م


برچسب ها: حاشیه نشینی - حاشیه - کشورهای اروپایی - کلانشهر - ایران - در ایران - اروپایی
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ حاشیه نشینی در مشهد

تاریخ حاشیه نشینی در مشهد