مطالب مرتبط:
انسداد مرزهای شرقی کشور/ ساخت دیوار بتنی چهار متری در مرز های مشترک ایران و افغانستان+ فیلم
315 تن از جوانان افغانستان نظامی شدند + عکس
روایت اسلام آباد از تردد آزاد طالبان پاکستانی در افغانستان
زلزله 5.4 ریشتری افغانستان را لرزاند
احمد مسعود: برای آزادسازی افغانستان به دنبال منابع هستیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1403 ساعت 11:052024-09-02بين الملل

سقوط و افول افغانستان


نویسنده گزارش سپس به بخشی از اظهارات سمیع سادات، ژنرال سابق ارتش افغانستان اشاره می کند که مدعی شده است افغانستان پس از سقوط به دست طالبان به «کانون تروریسم» تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جمعه گذشته 30 اوت سومین سالگرد خروج نظامی ایالات متحده از افغانستان و پایان اولین کارزار ایالات متحده در آنچه جنگ جهانی علیه تروریسم خوانده شد، بود؛ کارزاری که با توجه به شواهد میدانی، در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است.

فاکس نیوز در گزارشی به همین مناسبت به نقل از یک فرمانده سابق ارتش افغانستان مدعی شده است که طالبان و القاعده ضمن گسترش روابط خود با برخی کشورها همچنان تهدید های بالقوه ای علیه ایالات متحده به حساب می آیند.

در این گزارش با اشاره به جنگ بیست ساله آمریکا علیه تروریسم در افغانستان آمده است: این جنگ که منجر به کشته شدن بیش از 6200 سرباز و پیمانکار آمریکایی، بیش از 1100 سرباز نیروهای متحد، 70 هزار نظامی و پلیس افغان و بیش از 46 هزار و سیصد غیرنظامی افغان شد، در نهایت به فروپاشی افغانستان و افتادن آن به دامان طالبان انجامید و سبب شد که این کشور پناهگاهی امن برای القاعده باشد.

نویسنده گزارش سپس به بخشی از اظهارات سمیع سادات، ژنرال سابق ارتش افغانستان اشاره می کند که مدعی شده است افغانستان پس از سقوط به دست طالبان به کانون ت


برچسب ها: افغانستان - ایالات متحده - ارتش افغانستان - تروریسم - گزارش - آمریکا - طالبان
آخرین اخبار سرویس:

سقوط و افول افغانستان

سقوط و افول افغانستان