مطالب مرتبط:
بیماری های منتقله از طریق پشه دوباره در خبرها هستند. 4 راه برای محافظت از خود
اولین اپیزود از بیماری روانی
بر اساس یک مطالعه جدید، سال 2023 بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از گرما را داشت. در اینجا علائم بیماری گرما وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.
تصاویر/ نشست خبری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران
غربالگری بیش از 40 هزار زائر اربعین حسینی از نظر نشانگان بیماری های واگیردار
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 شهریور 1403 ساعت 08:152024-08-28پزشكي

نارسایی کبدی به دلیل مدیریت نکردن بیماری هپاتیت


مدیریت نکردن بیماری هپاتیت زمینه نارسایی کبدی را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی ، فوق تخصص گوارش و کبد کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد از نقطه نظر تعدد عملکرد در رتبه اول ارگان های بدن است و عضوی است که عملکرد گسترده ای دارد از همین رو این عضو می تواند درگیر چالش های فراوان شود که بیماری هپاتیت یکی از این بیماری ها است.

  دکتر سید علی جعفری با اشاره به اینکه التهاب بافت کبد یا هپاتیت می تواند به دلیل عوامل مختلفی بروز کند که یکی از مهمترین علل آن عفونت های ویروسی و مصرف خود سرانه دارو ها است، افزود: انچه که در کودکان جلب نظر می کند وجود عوامل اکتسابی در کنار عوامل ارثی ایجاد کننده هپاتیت است.

  وی با بیان اینکه بیماری هپاتیت علل مختلفی دارد ولی تظاهرات بالینی مشابه در سنین مختلف دارد،گفت: زردی شایعترین تظاهرات هپاتیت است، البته هپاتیت در بسیاری از موارد بدون علامت است.

دکتر جعفری با بیان اینکه راه تشخیص بیماری هپاتیت از زردی های دوران نوزادی از طریق آزمایشات امکان پذیر است، افزود: زردی نوزادی ناشی از افزایش بیلی روبین در هفته اول تولد است که به طور طبیعی زرد می شوند و با کمک ازمایشات از سایر درگیر های کبدی افتراق داده می شود.


برچسب ها: بیماری هپاتیت - هپاتیت - بیماری - دانشگاه علوم پزشکی مشهد - عضو هیات علمی دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - مختلف
آخرین اخبار سرویس:

نارسایی کبدی به دلیل مدیریت نکردن بیماری هپاتیت

نارسایی کبدی به دلیل مدیریت نکردن بیماری هپاتیت