مطالب مرتبط:
خصوصی سازی محکم ترین دیوار حایل میان مردم و دولت است
بیوگرافی اوستون اونوروف ستاره فوتبال ازبکستان و پرسپولیس + زندگی خصوصی
جایگاه بخش خصوصی ایران در تولیدات صنایع غذایی
(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی هدی زین العابدین
نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 شهریور 1403 ساعت 13:252024-09-08اقتصادي

خصوصی سازی خودروسازان بدون نتیجه ای ملموس


، صنعت خودرو در کشور، فعالیت خود را با بخش خصوصی آغاز کرد؛ نخستین شرکت تولید کننده خودرو یعنی فیات ایران در سال 1332 و شرکت تولید خودروی ایران در سال 1338 توسط بخش خصوصی راه اندازی شد.

  نخستین اتوبوس توسط شرکت ایران ناسیونال در سال 1341 تولید و در سال 1346 نخستین خودرو داخلی یعنی پیکان تولید شد؛ شرکت تولید اتومبیل سیتروئن (سایپا) که در سال 1344 افتتاح شد، در ابتدا ژیان و سپس رنو را تولید کرد.

  بنا بر این گزارش؛ صنعت خودرو در ایران، توسط بخش خصوصی راه اندازی شد، اما رفته رفته این صنعت به بخش دولتی واگذار شد؛ در ابتدا قرار بود دولت در شکل گیری، رشد و توسعه این صنعت نقش داشته باشد به طوری تنها در جایگاه حمایت، هدایت و نظارت باعث پیشرفت در این صنعت شود، اما آنچه امروز نشان می دهد، باعث زیان 200 همتی خودروسازان شده است.

  در سال های اخیر، با وجود واگذاری بخشی از این شرکت ها به بخش خصوصی، اما مدیریت در خودروسازان توسط دولت انجام می شد؛ بخش خصوصی این صنعت را راه انداخت و پیشرفت هایی هم داشت، اما تصدی گری دولتی باعث شد این صنعت در بازار غیررقابتی داخلی بماند و باعث عقب ماندگی هایی شود.

  پیشرفت یعنی خودرو های داخلی دارای فناوری های روز دنیا باشند و خودروسازان داخلی، خودرو هایی تولید کنند که دارای استحکام و ایمنی بالا، کیفیت و دوام، تجهیزات و


برچسب ها: خودرو - بخش خصوصی - تولید - خصوصی - شرکت - صنعت - ایران
آخرین اخبار سرویس:

خصوصی سازی خودروسازان بدون نتیجه ای ملموس

خصوصی سازی خودروسازان بدون نتیجه ای ملموس