نحوه محاسبه کمیسیون فروشکمیسیون فروش، یکی از مهم ترین انگیزه ها برای فروشندگان است. اما چطور می توان یک سیستم کمیسیون فروش موثر طراحی کرد؟ در این مقاله، به طور کامل به انواع کمیسیون فروش، - عوامل موثر بر آن و نحوه محاسبه ی آن می پردازیم. عصر ایران / مدرسه کار و کسب ؛ فربد طهرانی* - در این مقاله با انواع کمیسیون فروش و طرز محاسبه ی آن آشنا خواهید شد. کمیسیون فروش چیست و اهمیت آن مبلغی که فروشندگان برحسب تعداد فروششان دریافت می کنند کمیسیون فروش نام دارد. گاهی به کمیسیون فروش، پورسانت فروش نیز گفته می شود. معمولاً کمیسیون فروش اضافه بر حقوق دریافتی فروشندگان است و برای تشویق فروشنده به فروش بیشتر تعیین می شود. علاوه بر اینکه پورسانت فروش برای فروشندگان از نهایت اهمیت برخوردار است و به شدت در افکار و سطح تلاش آن ها تأثیر می گذارد برای مدیران فروش نیز اهمیت خاصی دارد؛ چون گذشته از بُعد مادی آن هر مدیر فروشی به نوعی سیستم دستمزد احتیاج دارد که توسط آن بتواند به فعالیت های بیشتر، پاداش دهد. درک نحویِ محاسبه دقیق پورسانت فروش برای همه مهم است. از یک طرف فروشندگان می خواهند قوانینی را که باید برای کسب درآمد و پاداش خود رعایت کنند به خوبی بدانند و وقت خود را صرف مهم ترین مواردی که آن ها را به این هدف خواهد رساند، بگذارند. برچسب ها: فروش - کمیسیون - محاسبه - اهمیت - پورسانت - حقوق دریافتی - انواع |
آخرین اخبار سرویس: |