مطالب مرتبط:
تماشا کنید: از ابرپروژه شهر هوشمند عمان چه می دانید؟ / این شهر چگونه الگوی قدیمی دوبی را زیر پا می گذارد؟ / شهری با خانه های حداکثر 6 طبقه برای اسکان 100 هزار نفر در 12 محله به همراه 25 مسجد و 39 مدرسه / چرا عمان برخلاف امارات و عربستان، ابعاد شهر جدید خود را کوچکتر در نظر گرفته؟
حافظ خوانی زیبای دختر کوچولو بامزه فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون + فیلم
«علی اشرف» الگوی سریال فراز از زندان واقعی در ایران/ تونل فرار در زندان«رجایی شهر»
کری خوانی پادشاه والیبال نشسته ایران: ما حالاحالا ها اینجا هستیم
ضرورت احیای هنر پرده خوانی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1403 ساعت 14:102024-09-07سياسي

طنین آوای دف نوازی و مولودی خوانی در کردستان/ پیامبر الگوی وحدت


ماه مولود تجلی آوای «دف نوازی و مولودی خوانی» و ارادت کردها به پیامبر رحمت و مهربانی است که از مساجد، منازل شهر و روستاهای کردستان این آواهای معنوی طنین انداز می شود.

- بیجار- ماه مولود تجلی آوای دف نوازی و مولودی خوانی و ارادت کردها به پیامبر رحمت و مهربانی است که از مساجد، منازل شهر و روستاهای کردستان این آواهای معنوی طنین انداز می شود.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: استان کردستان این سرزمین مجاهدت های خاموش، دیار فرهنگ و هنر همواره ارادت خاصی به اهل بیت داشته و این دین مداری مردم کردستان را به تجلی گاه عشق به پیامبر گرامی اسلام (ص) تبدیل کرده است.

مردم استان کردستان با تکیه به سیره اهل بیت (ع) همواره از اتحاد بالایی برخوردارند و مردم این دیار چه شیعه و چه سنی با یکدیگر برابر و همدل هستند و پیوند میانشان ناگسستنی است.

در میان اعیاد مذهبی ماه ربیع الاول در میان مردم کردستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این عشق و ارادت چنان نزد مردم متدین و خداجوی استان کردستان اهمیت دارد که مسلمانان شیعه و سنی این دیار از هفته ها قبل برای برپایی جشن های ماه مولود، مولودی خوانی و دف نوازی می کنند.

از دیگر آداب و رسوم مردم کردستان می توان به دعای خیر، پخش غذای نذری اشاره کرد و می توان گفت در این ماه شیعه و سنی با اتحادی بیشتر و در کنار ی


برچسب ها: کردستان - مولودی خوانی - روستاهای کردستان - مولود - استان کردستان - پیامبر - دف نوازی
آخرین اخبار سرویس:

طنین آوای دف نوازی و مولودی خوانی در کردستان/ پیامبر الگوی وحدت

طنین آوای دف نوازی و مولودی خوانی در کردستان/ پیامبر الگوی وحدت