مطالب مرتبط:
فیلم| همایش ملی ایده ها و راهکارهای نوین توسعه پایدار دریاچه ارومیه در تبریز برگزار شد
همایش ملی ایده ها در توسعه پایدار دریاچه ارومیه برگزار می شود
عامل خشک شدن دریاچه ارومیه چه بود؟
سانحه رانندگی در محور تبریز - ارومیه سه فوتی برجای گذاشت
سانحه خونین رانندگی در محور تبریز- ارومیه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 شهریور 1403 ساعت 16:002024-08-28سياسي

بررسی راهکار های نوین توسعه پایدار دریاچه ارومیه در تبریز


، این همایش با ارائه تعداد 19 مقاله علمی در قالب سخنرانی در سه پانل و انتشار تعداد 99 مقاله به صورت پوستر در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ترتیب یافت.

بررسی برنامه های ششم و هفتم توسعه کشور در حوزه آب و کشاورزی، بررسی رابطه آتش سوزی با شاخص های توپوگرافی و زیست محیطی، همبستگی و مقایسه حوضه های آبریز دریاچه ارومیه و رود ارس، بررسی فضایی و زمانی مناطق آسیب پذیر، مدل سازی تغییرات اقلیمی، مطالعه بازچرخانی آب حاکستری و آب های سطحی، شبیه سازی رطوبت لایه های حاک تحت مدیریت آبیاری و تاثیر اب و هوا بر امنیت غذایی از موضوعات مقالات ارائه شده در این همایش بود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این همایش با تاکید بر اجتناب از نگرش های سازه ای در طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: بر این اساس اعتبارات این طرح ها نباید تنها در انحصار وزارتخانه های نیرو و جهادکشاورزی باشد.

بابک نگاهداری افزود: اینکه اعتبارات هنگفت احیای دریاچه ارومیه در اختیار این 2 وزارتخانه قرار بگیرد به هیچ عنوان با رویکرد های تغییر در اصلاح روش که در کل جهان دیده می شود، همخوانی ندارد.

وی اظهار کرد: تزریق بودجه های احیای دریاچه ارومیه به وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی نشان می دهد که هنوز جامعیت در اجرای چنین طرح های زیست محیطی در کشور وجود ندارد و نگرش های سازه محو


برچسب ها: دریاچه ارومیه - رییس مرکز پژوهش های مجلس - طرح احیای دریاچه ارومیه - بررسی - ارومیه - دریاچه - دانشگاه آزاد اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

بررسی راهکار های نوین توسعه پایدار دریاچه ارومیه در تبریز

بررسی راهکار های نوین توسعه پایدار دریاچه ارومیه در تبریز