مطالب مرتبط:
میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: 30 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند/ نرخ فقر شدید در کل ایران 6 درصد است/ مؤسسات خیریه کفاف نیاز ما را نمی دهند؛ باید منابع بیشتری به بخش حمایتی انتقال دهیم
میدری، وزیر کار: 30 درصد از جمعیت کشور ما زیر خط فقر هستند/ اغلب کسانی که به فقر مطلق دچارند، شغل و درآمد دارند، اما درآمد آن ها کفاف زندگی شان را نمی دهد/ فقر مطلق بعد از موج اول تحریم ها تا میانه دهه 90 به حدود 20 درصد رسید؛ از سال 1398 تا 1401 نرخ فقر نسبتاً ثابت بود
احمد میدری: 30 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند
90 درصد زکات جمع آوری شده در کشور صرف امور محرومان می شود
دیدار رییس مجلس اسلامی ساحل عاج با نمایندگان جمعیت الغدیر این کشور+ تصاویر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1403 ساعت 20:002024-09-07سياسي

وزیر رفاه: 30 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه 30 درصد از جمعیت کشور ما زیر خط فقر هستند، گفت:  کسانی که دچار فقر شدید هستند عمدتاً افراد بیکار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، احمد میدری در خصوص برنامه دولت چهاردهم برای از بین بردن فقر مطلق، به خبرنگار جماران گفت: یکی از احکام برنامه و شعاری که در دولت آقای روحانی و شهید رییسی هم مطرح بود، بحث رفع فقر مطلق است.

به لحاظ شاخص ها الآن حدود 30 درصد از جمعیت کشور ما زیر خط فقر هستند و از بین بردن فقر مطلق یک آرمان و هدف است که باید به سمت آن حرکت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تا اواسط دهه 80 حدود 12 تا 15 درصد فقر مطلق داشتیم که بعد از موج اول تحریم ها تا میانه دهه 90 به حدود 20 درصد رسید، اما با شروع موج دوم تحریم ها و تورم شدید، از سال 1397 با شیب تندتری افزایش پیدا کرده و به 30 درصد در سال 1398 رسید.

بر اساس داده های مرکز آمار ایران و گزارش مرکز پژوهش های مجلس، از سال 1398 تا 1401 نرخ فقر نسبتاً ثابت و حدود 30 درصد یا 25 میلیون و 400 هزار نفر بوده است.

  وی ادامه داد: از بین بردن فقر مطلق فرآیند پیچیده ای است و بدون تردید شرایط اقتصاد کلان، یعنی تورم و رشد اقتصادی، دو متغیری است که در موفقیت آن نقش پررنگی دارد.


برچسب ها: فقر مطلق - زیر خط فقر - درصد - رفاه اجتماعی - از بین بردن - خط فقر - تحریم ها
آخرین اخبار سرویس:

وزیر رفاه: 30 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند

وزیر رفاه: 30 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند