مطالب مرتبط:
بهترین رژیم غذایی برای دیابتی ها
سرعت زیاد ابتلا به پیر مغزی در این گروه از افراد
مصرف قره قروت، سدی برابر ابتلا به سرطان روده بزرگ
ارتباط ژنتیکی ابتلا به آلزایمر با بیماری قلبی
حمله تروریستی ناموفق پهپاد های رژیم صهیونیستی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 شهریور 1403 ساعت 05:552024-08-27پزشكي

کدام رژیم غذایی احتمال ابتلا به کووید 19 را کاهش می دهد


موارد ابتلا به کووید در تابستان امسال افزایش یافته است، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است شما را از عفونت در امان نگه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، محققان اندونزیایی دریافتند که رژیم غذایی سالم که بر میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، ماهی و چربی های مفید برای قلب مانند روغن زیتون و آجیل متمرکز است، خطر ابتلاء به کووید را کاهش می دهد.

آندره سیاهان ، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه سوماترای شمالی در اندونزی، می گوید: مطالعات متعددی وجود دارد که به شدت کووید -19 را با التهاب در بدن مرتبط می داند، در حالی که رژیم غذایی مدیترانه ای به دلیل خواص ضدالتهابی آن شناخته شده است.

سیاهان افزود: ما می دانیم که تغییر رژیم غذایی ممکن است آسان نباشد، با این حال، تنظیم تدریجی و ترکیب عناصر رژیم غذایی مدیترانه ای یک به یک در زندگی شما ایده خوبی خواهد بود.

به گفته محققان، این نتایج می تواند پیامدهای سلامت عمومی قابل توجهی داشته باشد، و بر اهمیت تغذیه بهینه در پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر تأکید می کند .

برای بررسی اینکه آیا خطر عفونت و شدت بیماری ممکن است توسط رژیم غذایی مدیترانه ای تغییر کند یا خیر، تیم تحقیق شش مطالعه با بیش از 55400 شرکت کننده از پنج کشور را که بین سال های 2020 تا 2023


برچسب ها: رژیم غذایی - غذایی - رژیم - مدیترانه - کووید - ابتلا - ابتلا به کووید 19
آخرین اخبار سرویس:

کدام رژیم غذایی احتمال ابتلا به کووید 19 را کاهش می دهد

کدام رژیم غذایی احتمال ابتلا به کووید 19 را کاهش می دهد