مطالب مرتبط:
اجتماع بزرگ جامعه قرآنی «اسوه حسنه» در حرم مطهر رضوی برگزار می شود
ویدئو | پلمب واحدهای صنفی متخلف در بازدید سرزده فرماندار مشهد از اصناف اطراف حرم مطهر رضوی
آمادگی مشهد برای میزبانی از زائران رضوی
استاندار خراسان رضوی: پیش بینی حضور حدود هفت و نیم میلیون زائر در ایام آخر ماه صفر در مشهد را داریم(10 شهریور 1403) + فیلم
فراهم شدن اسکان 100 هزار زائر رضوی در مساجد مشهد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 شهریور 1403 ساعت 08:402024-09-01سياسي

شور و شیدایی مازندرانی ها از مشایه تا مشهد/اجتماع بزرگ درحرم رضوی


همزمان با روزهای پایانی ماه صفر بسیاری از مردم مازندران و زائران اربعین روانه مشهد مقدس شدند تا شور حسینی را در بارگاه مطهر رضوی نمایش گذارند.

- ساری- همزمان با روزهای پایانی ماه صفر بسیاری از مردم مازندران و زائران اربعین روانه مشهد مقدس شدند تا شور حسینی را در بارگاه مطهر رضوی نمایش گذارند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: همزمان با روزهای پایانی ماه صفر، تمام شور و شیدایی مردم مازندران و برای سفر به مشهد مقدس و پابوسی حرم مطهر رضوی است تا دو ماه عزاداری برای فرزندان آل الله و سید الشهدا را کامل کنند.

مازندرانی ها هرسال طبق یک سنت دیرینه در روزهای پایانی ماه صفر در قالب هیئات عزاداری و مذهبی روانه مشهد مقدس می شوند تا در صحن مطهر رضوی به عزاداری و سینه زنی بپردازند و امسال نیز بیش از 200 هیأت مذهبی روانه مشهد مقدس شده است.

از سوی دیگر مردم مازندران همواره بعد از برداشت محصولات کشاورزی نظیر برنج و گندم، بخشی از محصول را به عنوان خرج و هزینه سفر به مشهد مقدس کنار می گذارند و به شکرانه برداشت محصول، چند روزی را برای زیارت بارگاه مطهر رضوی به مشهد مقدس می روند.

اربعین فقط کربلا و چهل و هشتم و روزهای پایانی سفر فقط مشهد تقارن روزهای پایانی ماه صفر و پایان برداشت محصولات زراعی نظیر برنج و گندم، طی روزهای گذشته بسیاری از شیفتگان ا


برچسب ها: روزهای پایانی - مازندران - مشهد مقدس - ماه صفر - زائران اربعین - مشهد - عزاداری
آخرین اخبار سرویس:

شور و شیدایی مازندرانی ها از مشایه تا مشهد/اجتماع بزرگ درحرم رضوی

شور و شیدایی مازندرانی ها از مشایه تا مشهد/اجتماع بزرگ درحرم رضوی