مطالب مرتبط:
کنکور و چالش عدالت آموزشی؛ میانگین پایین معدل امتحانات نهایی و طبقاتی شدن آموزش! / موافقان و مخالفان تاثیر سوابق تحصیلی چه می گویند؟
ورود کمیسیون اصل 90 به ماجرای وام میلیادری بورس/ نظارت بر اجرای قانون مشکلات را حل می کند
تازه وارد کابینه پزشکیان ؛ کپی برابر اصل طناز طباطبایی ؟+ عکس
آیا اسم ما بر زندگی و سرنوشت مان تاثیر دارد؟!
وقت خرید دلار است؟/ انتخابات آمریکا طرف تقاضا را تحت تاثیر قرار می دهد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1403 ساعت 11:402024-09-11دانش

اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از بین نمی رود


سرپرست سازمان ملی سنجش و نظام ارزشیابی آموزش کشور تاکید کرد: اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از بین نمی رود اما ممکن است تعدیلی در نحوه و درصد تاثیر سوابق تحصیلی ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر عبدالرسول پورعباس در برنامه خبری شب گذشته مصوبه شورای عالی فرهنگی در زمینه کنکور سراسری سال 1403 و برداشته شدن ممنوعیت انتخاب رشته پذیرفته شدگان کنکور 1402 را تشریح کرد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و نظام ارزشیابی آموزش کشور امسال برای اولین بار هم داوطلبان سال 1402 و هم داوطلبان سال 1403 متقاضی انتخاب رشته هستند.

سال گذشته تعداد زیادی از داوطلبان سال 1402 در دانشگاه قبول شدند و داوطلبان سال 1403 اعتراض داشتند که انتخاب رشته این دسته از پذیرفته شدگان 1402 موجب می شود ظرفیت 1403 دچار خدشه شود.

وی افزود: این اعتراضات وارد بود و ما به عنوان سازمان ملی سنجش پیشنهاداتی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم که مصوب شد در سال 1403 به همان میزانی که داوطلبانی که در سال 1402 قبول شده اند و در سال 1403 انتخاب رشته می کنند، ظرفیت ویژه ای اضافه شود تا هر دو دسته از داوطلبان سال 1403 و داوطلبان سال 1402 از آن منتفع شوند.

پورعباس خاطرنشان کرد: مصوبه دیگری که شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور مصوب کرد این است که از سال 1404 تمام کسانی که در رشته های پزشکی


برچسب ها: سوابق تحصیلی در کنکور - سوابق تحصیلی - داوطلبان - انتخاب رشته - کنکور - شورای عالی - انتخاب
آخرین اخبار سرویس:

اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از بین نمی رود

اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از بین نمی رود