مطالب مرتبط:
آنچه همه باید درباره سلامت روان کودک بدانند
شایعات در مورد وضعیت سلامت رضا سراج
تغییر شیوه پرداخت در نظام سلامت/ حذف هزینه های اضافی
افتتاح پایگاه سلامت امام حسن مجتبی در شیراز
مهاجرت؛ موضوع تهدیدکننده «سلامت» /رفع کمبود نیروی انسانی نیازمند نگاه سازمان اداری استخدامی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 شهریور 1403 ساعت 13:102024-09-03پزشكي

گردشگری سلامت چیست؟


در این عصر پزشکی جهانی، که سفرهای بین المللی و اطلاعات آنلاین پزشکی به راحتی در دسترس عموم است توریسم سلامت یک مسئله مهم، برای سیستم های مراقبت های بهداشتی ملی و هم از دیدگاه بهداشت جهانی امری ضروری است.

- توریسم درمانی اصطلاحی گسترده و فراگیر است که طیف وسیعی از فعالیت های متنوع را در بر می گیرد اما تعریف تقریبا واحد آن به این صورت است که، به سفر کردن به کشورهای دیگر به قصد دریافت خدمات درمانی و سلامت را گردشگری درمانی یا همان گردشگری سلامت می گویند.

این درمان می تواند دامنه ی وسیعی از خدمات درمانی و سلامت را در بر گیرد که رایج ترین آن ها: مراقبت از دندان، جراحی زیبایی، پیوند عضو و درمان ناباروری است.

البته در کشور های مختلف این تعریف می تواند بسیار متفاوت باشد مثلا در بعضی کشورها فقط بیماران خارجی که به بیمارستان مراجعه می کنند را به عنوان توریست سلامت در نظر می گیرند درحالی که برخی دیگر تمامی افرادی که به این منظور وارد کشور می شوند را به عنوان گردشگر درمانی حساب می کنند.

حتی یکی از انواع آن، شامل مهاجرانی است که از یک کشور خارجی به کشور میهن می روند و یا به بیمارانی که به قسمت دیگری از کشور خود سفر می کنند اطلاق می شود، که در این شیوه هیچ سفر بین المللی اتفاق نمی افتد.


برچسب ها: سلامت - درمان - گردشگری سلامت - درمانی - خدمات درمانی - گردشگری - درمان ناباروری
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری سلامت چیست؟

گردشگری سلامت چیست؟