مطالب مرتبط:
رونمایی از مجموعه پنج جلدی «سرزمین ملایر» با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مربی پرتغالی به جای استقلال راهی عربستان شد!
درویش: تاج به جای عذرخواهی استعفا دهد
چرا تهران دیگر جای زندگی نیست؟ | قالیباف گفت جمعیت تهران 9 میلیون شود چون باید چند سال باید تراکم فروشی کنم | احمدی نژاد برای رونق مسکن ظرفیت جمعیت تهران را 20درصد افزایش داد
درویش: تاج به جای عذرخواهی استعفا دهد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 09:152024-09-14فرهنگي

جای خالی «شیوه نقاشی بدریسم» در میراث فرهنگی ناملموس


وقتی جامعه هنری فرانسه زنده یاد هاشم بدری و هنرش را ارج نهاده و «شیوه نقاشی بدریسم» را به نام او به ثبت رسمی رسانده اند انتظار می رود دست اندرکاران میراث فرهنگی خوزستان این شیوه را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور جاودانه کنند.

- ایسنا/خوزستان وقتی جامعه هنری فرانسه زنده یاد هاشم بدری و هنرش را ارج نهاده و شیوه نقاشی بدریسم را به نام او به ثبت رسمی رسانده اند انتظار می رود دست اندرکاران میراث فرهنگی خوزستان این شیوه را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور جاودانه کنند.

میراث فرهنگی ناملموس یا میراث معنوی هر کشور ارزشمندترین گنجینه های فرهنگی مردم آن کشور است که ریشه در تمدن و تاریخ آن کشور دارد.

این میراث گستره وسیعی از هنرهای بومی، آیین های سنتی، جشن ها و مراسم ملی، مهارت های دستی و فرهنگ شفاهی مردم یک کشور را شامل می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اهدای هشت هزار شاخه گل نرگس شهرستان بهبهان به حرم مطهر رضوی، فن آوری سنتی ساخت مَشک پوستی عشایر لر خوزستان، دانش بومی کشت و پرورش درخت نخل، آیین استقبال از ورود کاروان امام رضا (ع) به ایران در خرمشهر، مهارت گلیم بافی هفتکل، گلیم قشقایی، مهارت های سنتی ساختن و نواختن نی جفتی شوشتری از جمله آثار فرهنگی ناملموس (معنوی) خوزستان است که در فهرست ملی ثبت شده اند.


برچسب ها: میراث فرهنگی ناملموس - میراث فرهنگی - فرهنگی - فرهنگ - میراث - میراث فرهنگی خوزستان - ناملموس
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی «شیوه نقاشی بدریسم» در میراث فرهنگی ناملموس

جای خالی «شیوه نقاشی بدریسم» در میراث فرهنگی ناملموس