مطالب مرتبط:
تصاویر/ کارگاه مهارت افزایی استفاده از فناوری و هوش مصنوعی در قزوین
استفاده از هوش مصنوعی برای تولید امنیت در زیرساخت ها
ایلان ماسک: با پیشرفت هوش مصنوعی هزینه کالاها به صفر می رسد!
منظور رهبر انقلاب از لایه های عمیق هوش مصنوعی چه بود؟
دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی: جزء کشورهای بدون برنامه در هوش مصنوعی هستیم/باید زیرساخت های پردازشی این حوزه در کشور فراهم شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 08:552024-09-14اقتصادي

دلایل ظهور ریزتراشه های هوش مصنوعی در دنیای فناوری


دلایل ظهور ریزتراشه های هوش مصنوعی، بازار این فناوری و میزان رشد آن در آینده و سرمایه گذاری و رقابت کشورها بر تولید و بهینه سازی ریزتراشه ها و سیستم های هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گرفت.

- دلایل ظهور ریزتراشه های هوش مصنوعی، بازار این فناوری و میزان رشد آن در آینده و سرمایه گذاری و رقابت کشورها بر تولید و بهینه سازی ریزتراشه ها و سیستم های هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نقش روزافزون هوش مصنوعی در انواع حوزه ها از قبیل آموزش، بهداشت و سلامت، حمل ونقل، مالی، سرگرمی، امنیت داخلی و بین المللی سبب شده است که این فناوری روزبه روز از اهمیت بیشتری در بین ملت ها و دولت ها برخوردار شود.

موفقیت های کسب شده در حوزه ی تکنیک های هوش مصنوعی در سال های گذشته، متکی بر محاسبات در مقیاس کلان و پرداخت هزینه های سنگین بوده است.

لازم به ذکر است بعضا محاسبات لازم برای آموزش الگوریتم های هوش مصنوعی نیازمند صرف حدود یک ماه زمان و پرداخت صدها میلیون دلار هزینه است.

برای انجام این محاسبات باید از ریزتراشه هایی استفاده شود که با بهره گیری از آخرین نسل فناوری ساخت، قدرت محاسباتی بالایی داشته باشند؛ همچنین طراحی این ریزتراشه ها بایستی به نحوی باشد که محاسبات خاص الگوریتم های هوش مصنوعی را به نحوی مؤثر و با صرف هزینه و توان ب


برچسب ها: هوش مصنوعی - مصنوعی - ریزتراشه - فناوری - سرمایه گذاری - بهینه سازی - محاسبات
آخرین اخبار سرویس:

دلایل ظهور ریزتراشه های هوش مصنوعی در دنیای فناوری

دلایل ظهور ریزتراشه های هوش مصنوعی در دنیای فناوری