مطالب مرتبط:
تصاویر/ بازدید فرمانده لشکر 16 زرهی از روند احداث موزه دفاع مقدس قزوین
مجمع سرمایه گذاری سهام عدالت قزوین بی سرانجام ماند
مرگ 2 عابر پیاده بر اثر سانحه رانندگی در قزوین
خرید 246 هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین
مجمع سرمایه گذاری سهام عدالت قزوین بی سرانجام ماند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 شهریور 1403 ساعت 10:052024-09-01اقتصادي

روز قزوین، چه به قزوین؟


روز قزوین چه به قزوین؟ این موضوع سؤال بسیاری از شهروندان قزوینی است که دغدغه فرهنگ قزوین را دارند و به تاریخ این کهنه دیار مفتخرند درحالی که مسئولان مرتبط هر سال بی اعتناتر از گذشته از کنار نهم شهریور ماه، - سالروز برگزیدن قزوین به عنوان پایتخت از سوی شاه طهماسب صفوی، می گذرند و از بار مسئولیت خود برای حفظ و نکوداشت قزوین و به رونق انداختن صنعت گردشگری آن شانه خالی می کنند.

قزوین در دوران حکومت صفویه به مدت 57 سال پایتخت ایران بود، اما امروز آن طور که باید و شاید چرخ صنعت گردشگری این شهر نمی چرخد و همین موضوع سبب شده تا قزوینی که مملو از نفایس تاریخی و میراثی است، اکنون به جای آنکه مقصد گردشگری باشد، به محل گذر مسافران تبدیل شود؛ موضوعی که سال هاست به عنوان دغدغه مطرح می شود، بدون اینکه اقدام سازنده ای برای آن صورت گیرد؛ به عنوان مثال روز 9 شهریور ماه سالروز برگزیدن قزوین به عنوان پایتخت از سوی شاه تهماسب صفوی است که به عنوان روز قزوین نامگذاری شده اما مسئولان مرتبط هر سال بی اعتناتر از گذشته از کنار آن می گذرند و تلاش اثرگذاری برای حفظ و نکوداشت قزوین و به رونق انداختن صنعت گردشگری آن ندارند.

گذری به تاریخ قزوین کشوین، نامی فاخر و فارسی از قزوین است که در حدود میانه سده چهارم هجری، در سفرنامه مقدسی آمده است که: قزوین - بز


برچسب ها: قزوین - صنعت گردشگری - گردشگری - شهریور ماه - پایتخت - موضوع - سالروز
آخرین اخبار سرویس:

روز قزوین، چه به قزوین؟

روز قزوین، چه به قزوین؟