مطالب مرتبط:
در اولین تمرین تیم ملی در اصفهان چه گذشت؟
اولین جزییات کلیدی در مورد Nothing OS 3.0 قبل از عرضه به بیرون درز کرد
دستمزد «امیر جعفری» برای اولین کارش چقدر بود؟
تمرین تیم ملی فوتبال برای اولین بازی مقدماتی جام جهانی
کربلا ادامه جنگ بدر بود/لعن علی؛اولین دستور معاویه برای تثبیت خود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 شهریور 1403 ساعت 18:302024-09-04سياسي

زنان نوغانی اولین عزاداران ضامن آهو!


هنگامی که امام رضا(ع) با حیله مامون، مسموم شد، در آن دوران خفقان که کسی جرات عزاداری نداشت، زنان نوغان نخستین افرادی بودند که با  شجاعت تمام گرد پیکر آن امام بزرگوار جمع شدند و برای آن حضرت به سوگواری پرداختند.

- هنگامی که امام رضا(ع) با حیله مامون، مسموم شد، در آن دوران خفقان که کسی جرات عزاداری نداشت، زنان نوغان نخستین افرادی بودند که با  شجاعت تمام گرد پیکر آن امام بزرگوار جمع شدند و برای آن حضرت به سوگواری پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوازده قرن پیش، آنگاه که زمین و زمان در حیرت و ماتم ناگهانی شهادت امام هشتم شیعیان بغض و اشک در گلو و چشم فرو گذاشته بود، زنانی از شیفتگان ضامن آهو در اوج خفقان، بر این غم عظما، طغیان کردند و برای عزاداری، از جان و خانواده خود گذشتند.

این حرکت زنان در آن عصر خفقان سیاسی و اجتماعی ، حرکتی عظیم بود، زنانی که با بخشش مهریه های خود برای کسب اجازه از همسرانشان، جامه سیاه بر تن کردند و پیشقدم از مردان به تشییع پیکر امام غریب خود پرداختند.

هرساله همزمان با شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) زنان محله قدیمی نوغان مشهد بر اساس سنتی دیرین که قدمت آن به بیش از 1200 سال می رسد، شیون کنان و مویه کنان با تشییع نمادین تابوت امام هشتم شیعیان به سوی حرم این امام بزرگوار رهسپار می شوند تا ضمن عزاداری برای امام غریب


برچسب ها: زنان نوغان - زنان - عزاداری - امام - ضامن آهو - نوغان - سوگواری
آخرین اخبار سرویس:

زنان نوغانی اولین عزاداران ضامن آهو!

زنان نوغانی اولین عزاداران ضامن آهو!