مطالب مرتبط:
کشف 765 تن شکر خارج از شبکه در شهر ری
کشف نزدیک به 5تن بادام زمینی قاچاق در مراغه
کشف مواد مخدر و یک قبضه سلاح جنگی در هنگ تایباد
فیلم/ کشف صد ها قورباغه که به دلیل خاصیت تقویت قوای جنسی شکار شدند!
کشف و توقیف قاچاق ماهیان سد ارس به شمال کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1403 ساعت 08:352024-09-07اقتصادي

استعدادهایی که هرگز کشف نمی شوند


موضوع بازماندگان از تحصیل یکی از معضلات جوامع است و عوامل مختلف خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی در بروز کودکان بازمانده از تحصیل تاثیرگذار است، - تا جایی که ممکن است زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع بازماندن از تحصیل داستان جدیدی نیست و بارها نمونه های مشابه آن در جامعه مشاهده شده که افرادی با وجود میل به تحصیل، امکان حضور در کلاس درس را ندارند.

در حقیقت، محرومیت کودکان از تحصیل آسیب های جبران ناپذیری برای فرد و جامعه در پی دارد، اغلب کودکانی که ترک تحصیل می کنند، قبل از رسیدن به سن کار، وارد بازار کار شده و در نتیجه به دلیل عدم رسیدگی و آموزش های لازم به اعتیاد و یا انواع بزهکاری روی می آورند یا دچار آسیب های جدی روحی و روانی می شوند و از زندگی طبیعی و سالم فاصله می گیرند، در محیط کار نیز ممکن است با انواع زورگویی، تبعیض، تجاوز و آسیب های جسمی و روحی مواجه شوند.

افزایش کودکان بازمانده از تحصیل می تواند جامعه را طی سال های آینده با مشکلات متعدد امنیتی، فرهنگی، علمی و اقتصادی روبه رو کند.

امید ایمانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه این روزها نگاه خانواده ها و بچه ها به آینده تحصیلی و درس خواندن تغییر کرده است، اظهار کرد: وقتی فرد به اطرافیان خود نگاه می کند و می بیند که افراد با داشتن مدرک های تحصیل


برچسب ها: تحصیل - کودکان بازمانده از تحصیل - بازماندگان از تحصیل - کودکان - بازماندن از تحصیل - آسیب - بازمانده از تحصیل
آخرین اخبار سرویس:

استعدادهایی که هرگز کشف نمی شوند

استعدادهایی که هرگز کشف نمی شوند