مطالب مرتبط:
نقش اربعین حسینی در تقویت فرهنگ عاشورا
تجلی پیاده روی اربعین در فرهنگ عامه/هنر «پرده خوانی» روبه زوال
اعمال شب و روز اربعین + صوت زیارت اربعین
مخبر: عراق زیرساخت های خوبی برای زیارت اربعین فراهم کرده است
راهپیمایی اربعین همایش بزرگ توام با معنویت و فرهنگ غنی اهل بیت است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 شهریور 1403 ساعت 14:552024-08-24اجتماعي

نقش زیارت اربعین در فرهنگ انتظار


اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و مصادف با روز بیستم ماه صفر است، در این روز، زیارت اربعین یکی از زیارات هایی محسوب می شود که در احادیث بسیاری بر آن تأکید شده است و آثار آن شامل نمایش حضور و اعلام آمادگی برای تبلیغ شریعت محمدّی (ص) و احیاء شعائر اسلامی است.

- ایسنا/خراسان رضوی اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و مصادف با روز بیستم ماه صفر است، در این روز، زیارت اربعین یکی از زیارات هایی محسوب می شود که در احادیث بسیاری بر آن تأکید شده است و آثار آن شامل نمایش حضور و اعلام آمادگی برای تبلیغ شریعت محمدّی (ص) و احیاء شعائر اسلامی است.

هدف از زیارت، قصد کردن، توجه کامل و حضور قلب نسبت به پیامبر اکرم (ص) و ائمّه (ع) و در خدمت آن بزرگواران بودن است و در واقع، افراد با زیارت خود را وقف مسیر ائمه و امام حسین (ع) می کنند.

زیارت اربعین از مهمترین زیارات امام حسین (ع) است و امام حسن عسکری (ع) در این مورد فرمودند خواندن این زیارت نه فقط در روز اربعین، بلکه در همه ایام سفارش زیادی شده است.

مفاهیم و مضامین عالی در این زیارت، برحقانیت و مظلومیت امام حسین (ع) دلالت دارد و اینکه این امام با آگاهی کامل قدم در مسیر از بین بردن ظلم و نفاق همچنین گسترش عدل در جامعه گذاشتند و در این راه تمام اهل و خانواده و دوستان خویش را فدا کردند و اگر قیام عاش


برچسب ها: زیارت اربعین - اربعین - زیارت - امام حسین - امام - ماه صفر - آمادگی
آخرین اخبار سرویس:

نقش زیارت اربعین در فرهنگ انتظار

نقش زیارت اربعین در فرهنگ انتظار