مطالب مرتبط:
ترس از قدرت: نتیجه رایج ترومای دوران کودکی
چرا دوست داریم به بدبختی های دوران کودکی مان بخندیم؟ 
عکس های زیرخاکی از مشهد در دوران رضا شاه!
10 رفتار نادرست در دوران بارداری که به جنین آسیب می زند
عکس های زیرخاکی از مشهد در دوران رضا شاه!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 شهریور 1403 ساعت 13:002024-09-03سياسي

20 ویژگی شخصیتی در نتیجه ترومای دوران کودکی


امروزه مطالعات به طور گسترده نشان داده اند که ترومای دوران کودکی تأثیر عمیقی بر شکل گیری ویژگی های شخصیت ما در بزرگسالی و ایجاد طرحواره های ناسازگار اولیه دارد.

- از همان زمانی که زیگموند فروید، پدر روانکاوی، اهمیت تجربه های دوران کودکی را در ایجاد اختلال های روانی برجسته کرد تا اکنون، تمامی پژوهش ها از ادعای فروید حمایت کرده اند.

فروید در نظریه روانکاوی معتقد بود که تجربه ها و ترومای دوران کودکی به قسمت ناخودآگاه ذهن منتقل می شوند تا دسترسی ما به خاطرات دردناک سرکوب شود.

اما خاطراتی که در قسمت ناهشیار ذهن ما ذخیره می شوند اگرچه در دسترس ما قرار ندارند و ما خاطره روشنی از آن ها نداریم در آنجا به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند و به شکل های مختلف شخصیت و رفتار ما را تحت تأثیر قرار می دهند.

بعد از فروید نیز در اکثر نظریه های رواندرمانی بر نقش ترومای دوران کودکی در ایجاد مشکلات دوران بزرگسالی و شکل گیری شخصیت فرد تأکید شده است و می توان به جرئت مطرح کرد که یکی از پذیرفته ترین فرضیه های روان شناسی رابطه بین ترومای دوران کودکی و ویژگی های شخصیتی بزرگسالی است.

به عنوان مثال طرحواره درمانی که یکی از درمان های اثربخش در حل و فصل مشکلات زندگی و اختلال های روانی است معتقد است که تجربه ترومای دوران کودکی در شکل گیری اساسی ترین بخ


برچسب ها: دوران کودکی - دوران - کودکی - ترومای - روانکاوی - شخصیت - خاطرات
آخرین اخبار سرویس:

20 ویژگی شخصیتی در نتیجه ترومای دوران کودکی

20 ویژگی شخصیتی در نتیجه ترومای دوران کودکی