مطالب مرتبط:
می گویند «نمی شود به مردم بگوییم بروید و خودمان اینجا بنشینیم؛ باید اول خودمان برویم»؛ کجا می خواهید بروید؟ / اگر دولت سیاست تمرکززدایی را اتخاذ کند، حداقل یک سوم جمعیت تهران به سایر مناطق کشور منتقل می شود / 160 سازمان عمدتاً دولتی هیچ ضرورتی برای حضورشان در تهران نیست / در دولت مهند
چند درصد مخازن سدهای کشور پر هستند؟
سهم زنجان از شرکت های تعاونی فعال در کشور 1.3 درصد است
انتقاد سخنگوی دولت از افزایش فقر در کشور
انتقاد سخنگوی دولت از افزایش فقر در کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 شهریور 1403 ساعت 11:552024-09-08سياسي

30 درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند


وزیر کار با اعلام اینکه 30 درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند، گفت: اغلب کسانی که به فقر مطلق دچارند شغل و درآمد دارند، اما درآمد آنها کفاف زندگی شان را نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه دولت چهاردهم برای از بین بردن فقر مطلق، گفت: یکی از احکام برنامه و شعاری که در دولت آقای روحانی و شهید رییسی هم مطرح بود، بحث رفع فقر مطلق است.

به لحاظ شاخص ها در حال حاضر حدود 30 درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند و از بین بردن فقر مطلق یک آرمان و هدف است که باید به سمت آن حرکت کرد.

وی یادآور شد: تا اواسط دهه 80 حدود 12 تا 15 درصد فقر مطلق داشتیم که بعد از موج اول تحریم ها تا میانه دهه 90 به حدود 20 درصد رسید، اما با شروع موج دوم تحریم ها و تورم شدید، از سال 1397 با شیب تندتری افزایش پیدا کرده و به 30 درصد در سال 1398 رسید.

بر اساس داده های مرکز آمار ایران و گزارش مرکز پژوهش های مجلس، از سال 1398 تا 1401 نرخ فقر نسبتاً ثابت و حدود 30 درصد یا 25 میلیون و 400 هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: از بین بردن فقر مطلق فرآیند پیچیده ای است و بدون تردید شرایط اقتصاد کلان، یعنی تورم و رشد اقتصادی، دو متغیری است که در موفقیت آن نقش پررنگی دارد.


برچسب ها: فقر مطلق - زیر خط فقر - درصد - از بین بردن - خط فقر - تحریم ها - جمعیت
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند

30 درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند