مطالب مرتبط:
هوش مصنوعی اسرار سلامتی انسان را از تار مو کشف می کند
ویدیو/ رویای نامریی شدن انسان به واقعیت نزدیک می شود؟
انسان ها با دروغ گفتن ربات ها مشکلی ندارند؟
صوت | بخش ششم آموزش حفظ سوره نازعات
معادباوری؛ ترمز و سرعت گیر انسان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 شهریور 1403 ساعت 13:252024-09-08پزشكي

حفظ سلامتی و شادابی انسان با ورزش


، سازمان جهانی بهداشت برای سال 2024 شعار سلامت من، حق من را در نظر گرفته است که بر اهمیت حق دسترسی به خدمات بهداشتی و حفظ سلامت فردی تأکید دارد؛ این مفهوم نشان دهنده دادخواهی در زمینه حقوق بهداشتی است که باید به همه افراد جامعه ارائه شود.

سازمان جهانی بهداشت در رابطه با علت انتخاب این شعار عنوان کرده است بیماری ها و فاجعه های بهداشتی به عنوان عوامل اصلی مرگ و ناتوانی مطرح هستند و در کنار آن نیز منازعات و جنگ ها موجب مرگ، درد، گرسنگی و استرس روانی می شوند و استفاده از سوخت های فسیلی همزمان بحران های اقلیمی را شدت بخشیده و حق استفاده از هوای تمیز را برای ما از بین می برد ؛ بر هیمن اساس نیز شورای سلامت سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد داده است که 140 کشور حق سلامت را به عنوان حق بشری در قانون اساسی خود تجلی دهند.

دکتر سعید سعیدی مهر پزشک طب سالمندان هیات پزشکی ورزشی خوزستان در گفتگو با ایسنا، اظهارکرد: انتخاب شعار سلامت من، حق من ، برای حمایت از حق هر فرد در هر جایی برای دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت، آموزش و اطلاعات، ورزش است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت بر آب نوشیدنی ایمن، هوای تمیز، تغذیه خوب، مسکن با کیفیت و شرایط کاری مناسب و محیطی تاکید داشته است.


برچسب ها: سازمان جهانی بهداشت - بهداشت - سلامت - بهداشتی - سازمان - جهانی - استفاده
آخرین اخبار سرویس:

حفظ سلامتی و شادابی انسان با ورزش

حفظ سلامتی و شادابی انسان با ورزش