مطالب مرتبط:
پیام ها و اهمیت نخستین سفر رییس جمهور ایران به منطقه کردستان عراق
سفر رییس جمهور ایران به اقلیم کردستان عراق
صدقیان، رییس مرکز عربی مطالعات ایران: رایزنی رییس جمهور ایران در اقلیم، مکمل دستاوردهای سفر نیچروان بارزانی به تهران بود/ مذاکرات پزشکیان در بغداد پیام مستقیمی برای واشنگتن داشت/ کمک به ثبات امنیتی عراق، مهم ترین درخواست بغداد از تهران است
مقام کُرد: سفر رییس جمهور ایران مفاهیم عمیقی برای اقلیم کردستان عراق دارد
تحلیلگر عراقی: سفر رییس جمهور ایران به عراق یک سفر مهم برای تقویت همکاری ها بوده است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 13:402024-09-14بين الملل

اهمیت سفر رییس جمهور ایران به عراق فراتر از توافق های دوجانبه


رسانه عراقی سفر رییس جمهور ایران به عراق به عنوان اولین سفر خارجی او پس از به قدرت رسیدن را گامی «استراتژیک و مهم» در جهت بازتعریف روابط دو جانبه و پویایی منطقه ای توصیف کرد.

- اهمیت سفر رییس جمهور ایران به عراق فراتر از توافق های دوجانبه رسانه عراقی سفر رییس جمهور ایران به عراق به عنوان اولین سفر خارجی او پس از به قدرت رسیدن را گامی استراتژیک و مهم در جهت بازتعریف روابط دو جانبه و پویایی منطقه ای توصیف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اولین سفر خارجی مسعود پزشکیان رییس جمهور ایران پس از روی کار آمدن در اواخر ژوییه که از عراق آغاز شد، به عنوان گامی استراتژیک و مهم در جهت بازتعریف روابط دوجانبه و پویایی منطقه ای ستایش می شود.

شفق نیوز با این مقدمه نوشت: ناظران این سفر را که ابتدا قرار بود توسط ابراهیم رییسی رییس جمهور فقید ایران چند روز پیش از شهادتش انجام شود، لحظه ای محوری در آغاز فصل جدید در روابط ایران و عراق می دانند.

سفر راهبردی پزشکیان این خبرگزاری در ادامه به دیدارهای پزشکیان با سران و مقامات عالی رتبه عراق در چند روز گذشته، سفر او به اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق و شهرهای مذهبی نجف و کربلا اشاره کرد و در مجموع سفر او به عراق را راهبردی توصیف کرد.


برچسب ها: رییس جمهور ایران - رییس جمهور - سفر رییس جمهور - جمهور - ایران - رییس - عراق
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت سفر رییس جمهور ایران به عراق فراتر از توافق های دوجانبه

اهمیت سفر رییس جمهور ایران به عراق فراتر از توافق های دوجانبه