مطالب مرتبط:
نماینده مجلس استعفا خود را تقدیم هیات رییسه مجلس کرد
نماینده مجلس استعفا خود را تقدیم هیات رییسه مجلس کرد
استعفای حسین زاده تقدیم هیات رییسه مجلس شد
استعفای عبدالکریم حسین زاده به هیات رییسه مجلس داده شد
فوری/ استعفای این نماینده مجلس به هیات رییسه مجلس داده شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 شهریور 1403 ساعت 10:102024-09-15سياسي

مخالفت مجلس با کلیات طرح تغییر در روند عضویت هیات رییسه در کمیسیون ها


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح بندی از آیین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند که در آن روند عضویت اعضای هیات رییسه در کمیسیون های تخصصی را تغییر می داد.

- مخالفت مجلس با کلیات طرح تغییر در روند عضویت هیات رییسه در کمیسیون ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح بندی از آیین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند که در آن روند عضویت اعضای هیات رییسه در کمیسیون های تخصصی را تغییر می داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) کلیات طرح یک فوریتی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس درباره الحاق یک تبصره به ماده 62 قانون آیین نامه داخلی مجلس را بررسی کردند.

کلیات این طرح با 147 رای موافق، 55 نماینده رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 207 رای به تصویب نرسید؛ اصلاح آیین نامه داخلی به دو سوم رای نمایندگان احتیاج دارد.

قسیم عثمانی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در توضیح این طرح گفت: در آیین نامه داخلی صرفا رییس مجلس از نداشتن کمیسیون مستثنی بود.

با این مصوبه هیئت رییسه نیز لازم به عضویت در کمیسیون نیست و اینگونه هیئت رییسه به امور نمایندگان بهتر رسیدگی خواهند کرد و نمایندگانی که هنوز کمیسیون ندارند می توانند به کمیسیون تخصصی خود بروند.


برچسب ها: آیین نامه داخلی مجلس - آیین نامه داخلی - مجلس شورای اسلامی - آیین نامه - نمایندگان مجلس - کمیسیون ها - هیات رییسه
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت مجلس با کلیات طرح تغییر در روند عضویت هیات رییسه در کمیسیون ها

مخالفت مجلس با کلیات طرح تغییر در روند عضویت هیات رییسه در کمیسیون ها