مطالب مرتبط:
آزمایش ساده برای فرار از بیماری قلبی
آخرین وضعیت جسمانی رضا سراج معاون دبیر شورای امنیت
آزمایش ساده برای فرار از بیماری قلبی
یادواره 98 شهید امنیت کهگیلویه و بویراحمد
آزمایش ساده برای فرار از بیماری قلبی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 شهریور 1403 ساعت 11:052024-09-03بين الملل

امنیت بشر زیر سایه آزمایش های هسته ای


بی توجهی دارندگان تسلیحات هسته ای به قوانین موجود درباره این نوع تسلیحات، نگرانی هایی را برای آینده بشریت در کره زمین رقم زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از میزان، از زمان انجام نخستین آزمایش هسته ای در جهان در 16 جولای 1945 (25 تیر 1324) تاکنون بیش از 2 هزار و 56 آزمایش از این نوع انجام شده است؛ این در حالی است که اگرچه در روزهای انجام نخستین آزمایش های هسته ای آگاهی و در نتیجه توجه چندانی به اثرهای مخرب آن بر زندگی انسان ها نمی شد، در حال حاضر جهان به خوبی از مخاطرات انجام چنین آزمایش هایی به ویژه در صورت کنترل نشده بودن شرایط، آگاه است.

با وجود این، سلاح های هسته ای قوی تر و مخرب تر از گذشته ساخته و آزمایش می شوند؛ از این رو، شصت وچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر 2009 (آذر 1388) با تصویب قطعنامه 35/64 روز 29 آگوست (هفتم شهریور) به عنوان روز جهانی منع آزمایش های هسته ای تعیین شده است.

قطعنامه یادشده خواستار افزایش آگاهی و آموزش درباره اثرهای انفجارهای آزمایشی سلاح هسته ای یا هر انفجار هسته ای دیگر و لزوم توقف آن ها به عنوان یکی از ابزارهای دستیابی به هدف جهانی عاری از سلاح هسته ای است.

دلیل انتخاب 29 آگوست برای گرامیداشت این روز، تعطیلی سایت هسته ای Semipalatinsk قزاقستان در 29 آگوست 1991 (7 شهریور 1370) بود؛ سازوکار اصلی برای ممنوعیت آزمایش ت


برچسب ها: آزمایش های هسته ای - آزمایش - هسته ای - هسته - منع آزمایش های هسته ای - مجمع عمومی سازمان ملل - سلاح های هسته ای
آخرین اخبار سرویس:

امنیت بشر زیر سایه آزمایش های هسته ای

امنیت بشر زیر سایه آزمایش های هسته ای