مطالب مرتبط:
کوچ پاییزه عشایر پایتخت آغاز شد
ویژه برنامه های آیین اختتامیه دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر آغاز شد
رونمایی از فیلم مستند شهید شاخص عشایر استان
آغاز پویش بوی ماه مهر در استان مازندران
12 هزار کودک واجد شرایط در شهرستان های استان تهران هنوز برای کلاس اول ابتدایی ثبت نام نکرده اند | والدین سریع تر اقدام کنند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 شهریور 1403 ساعت 09:252024-09-05اقتصادي

آغاز کوچ پاییزه عشایر استان تهران


این جامعه تولیدکننده در آستانه شروع فصل سرما و پس از یکصد روز حضور در مراتع و مناطق کوهستانی، کوچ پاییزه خود را به سمت مناطق جنوبی استان آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر امور عشایر استان تهران گفت:عشایر استان تهران همراه عشایر استان های قم، مرکزی و سمنان حدود یکصد روز از سال را در مناطق سردسیر شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند در شمال این استان مشغول با تولید محصولات لبنی و دامی سپری کردند.

فرشید ذبیحی افزود:کوچ پاییزه عشایر استان به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت و استقرار آنان در نیمه آبان ماه به طور کامل در مناطق گرمسیری استان پایان می یابد.

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: هزار و 600 خانوار عشایری استان تهران به همراه عشایر مهمان از استان های همجوار اکنون به مناطق میان بند و قشلاقی جنوب استان در حال عزیمت هستند.

فرشید ذبیحی با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر در مناطق سردسیر نیز گفت: امسال به عشایر کوچنده در مناطق ییلاقی (سردسیر) خدماتی نظیر آبرسانی سیار، توزیع سیلندر گاز، آرد و مرمت ایل راه های عشایری ارائه و هماهنگی های لازم نیز در بخش های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداری ها شده است.


برچسب ها: استان - استان تهران - امور عشایر استان تهران - عشایر - تهران - کوچ پاییزه عشایر - امور عشایر
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ پاییزه عشایر استان تهران

آغاز کوچ پاییزه عشایر استان تهران