مطالب مرتبط:
شب شعر «اربعین و غزه، مقاوم و مظلوم»در کربلا
پویش «نذری اربعین» در فرهنگسراهای تهران برگزار می شود
آماده سازی مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین درخیابان 17شهریور
خدمت رسانی 50 موکب مردمی به جاماندگان اربعین در رشت
اعلام محدودیت ترافیکی روز اربعین در استان مرکزی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 شهریور 1403 ساعت 09:252024-08-25سياسي

از برکات اربعین


عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان گفت: فرصتی برای زیارت، برانگیختن روحیه کارِ جمعیِ فداکارانه، افزایش ظرفیت مشارکت اجتماعی، - ایسنا/اصفهان عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان گفت: فرصتی برای زیارت، برانگیختن روحیه کارِ جمعیِ فداکارانه، افزایش ظرفیت مشارکت اجتماعی، فرصتی برای ایجاد امنیت و آبادانی، و همچنین بسترسازی برای ظهور، ازجمله لایه های برکتیِ زیارت اربعین شناخته می شوند.

زهرا کلباسی در گفت وگو با ایسنا و با اشاره به پیشینه تاریخی مراسم اربعین، اظهار کرد: در معنای اربعین باید چنین گفت که 40 روز از شهادت امام حسین(ع) گذشته است و بنا بر یک نقل، امام سجاد(ع) و خاندان امام حسین(ع) که به اسارت گرفته شده بودند در چهلم امام حسین(ع) به کربلا رسیده و امام را زیارت کردند.

اصحاب بزرگ نیز برحسب اینکه شدت فاجعه بسیار وسیع بوده و سوگ واردشده به جامعه مسلمانان بسیار سنگین بوده به نشانه شدت بی تابی و غم از مدینه به سمت کربلا پیاده می آمدند که این پیاده روی از همان سال 61 هجری قمری آغازشده است.

درواقع سابقه پیاده روی اربعین از همان زمان وجود داشت و حتی زیارت اربعین در دوران ائمه نیز وجود داشته که برخی افراد به شکل پیاده مشرف می شدند.


برچسب ها: دانشگاه اصفهان - اربعین - عضو هیئت علمی - زیارت - امام - اصفهان - هیئت علمی
آخرین اخبار سرویس:

از برکات اربعین

از برکات اربعین