مطالب مرتبط:
یزد رکورد دار گرمای مرداد در کشور
تنها یادگاری یزد در لیگ برتر در مسیر تاریخ سازی دوباره
یزد رکورددار گرمای مرداد در کشور
یزد رکورد دار گرمای مرداد در کشور
اعلام شیوه نامه نقل و انتقال برون استانی فرهنگیان + شرایط و لینک
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 شهریور 1403 ساعت 20:302024-08-24اقتصادي

گذر از گرمترین مرداد تاریخ یزد با خط پدافندی انتقال آب


اگر طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد نبود، مشکلات فراوانی در تابستان گرم امسال به وجود می آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جواد محجوبی با حضور در استودیو خبر 20 شبکه یزد گفت: تنها سد مخزنی استان در شهرستان خاتم پس از 15 سال از آغاز عملیات اجرایی، با هزینه هزار و 200 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این یک سد خاکی است که قابلیت تنظیم 12/9 میلیون مترمکعب آب را دارد و با هدف مهار سیلاب و تامین حقابه کشاورزی پایین دست و محیط زیست و صنعت شهرستان خاتم احداث شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای ادامه داد: طرح دیگری که عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز می شود، احداث مخزن 30 هزار مترمکعبی در شهرستان تفت به منظور تامین آب شرب این شهرستان و مهریز و همچنین اراضی نهضت ملی مسکن پردیس یک و دو و سه با اعتبار 150 میلیارد تومان آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال گرمترین مرداد تاریخ یزد را شاهد بودیم، تصریح کرد: افزایش بیش از چهار درجه ای دمای استان نسبت به میانگین یزد منجر به افزایش 6 درصدی مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد.

محجوبی اظهار داشت: مهمترین طرحی که برای گذر از این شرایط به ما کمک کرد، خط پدافندی انتقال آب از خلیج فارس بود که انشعابی به طول 33 کیلومتر را شامل و برای اجرای آن بیش از 700 میلیارد تومان هزینه ش


برچسب ها: مدیرعامل آب منطقه ای - شهرستان - میلیارد تومان - شهرستان خاتم - طرح انتقال آب خلیج فارس - آب منطقه ای - خبرگزاری صدا و سیما
آخرین اخبار سرویس:

گذر از گرمترین مرداد تاریخ یزد با خط پدافندی انتقال آب

گذر از گرمترین مرداد تاریخ یزد با خط پدافندی انتقال آب