مطالب مرتبط:
برگزاری مراسم سنتی عزاداری اربعین حسینی در مسجد جامع شهر جهانی یزد
ثبت جهانی دره خرم آباد به مطالبه عمومی تبدیل شده است
ثبت جهانی دره خرم آباد مطالبه عمومی است
آیین سنتی «پوش کشی» در مسجد جامع کبیر یزد
برپایی میز خدمت در مسجد جامع آستانه اشرفیه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 شهریور 1403 ساعت 08:002024-08-24سياسي

مسجد جامع همدان، کاندیدای ثبت جهانی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: وزارت میراث فرهنگی بر آن است به صورت زنجیره نسبت به ثبت جهانی تمامی مساجد واجد ارزش سطح کشور پیگیری و اقدام کند که در این رابطه مسجد جامع شهر همدان نیز یکی از کاندیداها برای ثبت در فهرست جهانی به شمار می رود.

- ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: وزارت میراث فرهنگی بر آن است به صورت زنجیره نسبت به ثبت جهانی تمامی مساجد واجد ارزش سطح کشور پیگیری و اقدام کند که در این رابطه مسجد جامع شهر همدان نیز یکی از کاندیداها برای ثبت در فهرست جهانی به شمار می رود.

محسن معصوم علیزاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه قصد نداریم برای ثبت جهانی مسجد جامع به عنوان یک پرونده تک بنا اقدام کنیم بلکه پرونده آن در قالب پرونده مرکز تاریخی همدان خواهد بود، اظهار کرد: در سال های آتی مسجد جامع و در کنار آن سایر بناهای تاریخی مرکز تاریخی همدان را در قالب یک پرونده با عنوان مرکز تاریخی همدان تکمیل و برای ثبت در فهرست آثار جهانی به یونسکو ارسال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری برای ثبت جهانی تک بنا ممکن است شرایط لازم را احراز نکند و پرونده با وجود زحمات و هزینه های بسیار رد و برگشت بخورد، تصریح کرد: در این رابطه تجربه داریم که نمی توان روی تک


برچسب ها: میراث فرهنگی - مسجد جامع - گردشگری و صنایع دستی - همدان - ثبت جهانی - وزارت میراث فرهنگی - جهانی
آخرین اخبار سرویس:

مسجد جامع همدان، کاندیدای ثبت جهانی

مسجد جامع همدان، کاندیدای ثبت جهانی