مطالب مرتبط:
مطالبات گندم کشاورزان استان سمنان پیگیری می شود
پیشنهادات تشکل های دانشجویی به ظفرقندی درباره وزارت بهداشت
حدود 60 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است/ نیاز شدید کشاورزان به نقدینگی
«اشتباه» بانک مسکن در محاسبه بدهی به نفع متهم و بدهکار بانکی | مطالبات مشکوک الوصول از گروه عظام | پنهان کاری در افشای اطلاعات شرکت های فرعی
اعتراض شدید گندمکاران به سازمان برنامه و بودجه/ مطالبات کی پرداخت می شود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 شهریور 1403 ساعت 15:202024-08-24اقتصادي

تشکل ها تا چه حد در پیگیری مطالبات کارگران موثرند؟


برابر آخرین آمارها بیش از 13 هزار و 500 تشکل کارگری و کارفرمایی در حال فعالیت هستند که در پیگیری مطالبات کارگران و حل و فصل مشکل بنگاه ها نقش بسزایی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تشکل های کارفرمایی و کارگری بازوان توانمند وزارت کار به شمار می روند که تشکیل و توسعه آنها می تواند زمینه افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی را به دنبال داشته باشد.

تشکل های کارگری در پیگیری و تحقق مطالبات کارگران از قبیل بیمه، حقوق و دستمزد و وضعیت قراردادها و تشکل های کارفرمایی در حل و فصل مشکلات بنگاه ها و واحدهای تولیدی اثرگذارند.

از نگاه کارشناسان، حضور نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در سازمان ها و شوراهایی نظیر سازمان تامین اجتماعی، شورای عالی کار، شورای عالی حفاظت فنی، شورای عالی اشتغال و مراجع تشخیص و حل اختلاف در پیگیری حقوق و مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی موثر است.

به همین منظور تشکیل انجمن های صنفی از سوی کارگران و کارفرمایان، در تامین امنیت شغلی و حمایت حقوقی و صنفی کارگران و نظم بخشی به روابط میان کارگران و کارفرمایان نقش بسزایی دارد.

بر اساس اعلام وزارت کار، همه واحدهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مطابق فصل ششم قانون کار و ماده 131 این قانون، به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و


برچسب ها: مطالبات کارگران - کارفرمایی - کارگری - شورای عالی - مطالبات - واحدهای تولیدی - پیگیری مطالبات
آخرین اخبار سرویس:

تشکل ها تا چه حد در پیگیری مطالبات کارگران موثرند؟

تشکل ها تا چه حد در پیگیری مطالبات کارگران موثرند؟