مطالب مرتبط:
رصد 300 مشاور املاک کرمانشاه/ پلمب 3 واحد متخلف
شماره 555هفته نامه اطلاعات بورس منتشر شد
تکمیل سامانه املاک و اسکان برای مقابله با سوداگری
دی ماریا: بله، نامه رئال را پاره کردم!
آیین نامه کمک معیشت ماهیانه به جانبازان ابلاغ شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 شهریور 1403 ساعت 13:452024-09-09اقتصادي

همه چیز درباره مبایعه نامه املاک / نکات مهم و ضروری


مبایعه نامه املاک یک سند معتبر اما غیررسمی است که برای خرید و فروش و انتقال مالکیت ـ نه رهن و اجاره ـ در دفاتر املاک منعقد می شود.

آگاهی کامل از تمامی نکات و ضوابط هر دو مبایعه نامه املاک و مبایعه نامه خودرو امری ضروری است؛ - گواهی عدم خلافی شهرداری و یا پرداخت آن اعتبار مبایعه نامه در دادگاه چقدر است؟ محدودیت خاصی ندارد و تا زمانی که مبایعه نامه باطل شود در دادگاه اعتبار دارد.

سؤالات حقوقی مبایعه نامه به دلیل پیچیدگی و گستردگی مسائل حقوقی در زمینه املاک، بعد از جستجو و کسب اطلاعات اولیه در باب آن موضوع، توصیه می شود که به وکیل متخصص و مجرب ملکی مراجعه شود تا به صورت اختصاصی و شخصی سازی شده، پیرامون همان مسائل سؤالات خود را مطرح کنید و از ابهام و ضایع شدن حقوق خود جلوگیری به عمل آورید.

ابطال مبایعه نامه توسط شخص ثالث از آنجایی که حقوق قانونی هر قراردادی تنها به طرفین آن سند منتهی می شود، اگر هر شخص ثالثی غیر از فروشنده یا خریدار (و موکلین آن ها) ادعای ذی نفع یا متضرر بودن نسبت به آن قرارداد داشته باشد، باید از طریق طرح دعوی در مراجع قضایی اقدام کند.

برای مثال اگر شخصی برای فرار از پرداخت بدهی مالی خود اقدام به ثبت یک مبایعه نامه بکند، آن هم در صورتی که افراد طلبکار برای دریافت مطالبات خود درخواست صدور اجراییه به مراجع قضای


برچسب ها: نامه - املاک - حقوق - دادگاه - اعتبار - کسب اطلاعات - مسائل حقوقی
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره مبایعه نامه املاک / نکات مهم و ضروری

همه چیز درباره مبایعه نامه املاک / نکات مهم و ضروری