مطالب مرتبط:
کدام اشتباهات تمیز کاری که به وسایل خانه آسیب میزند؟
نشست آسیب شناسی مطالعات قرآن و حدیث در دانشگاه ها برگزار می شود
اگر کشورهای اسلامی با هم متحد باشند آمریکا، اروپا و اسراییل به این راحتی جرات نمی کنند مسلمان ها را بمباران کنند/ تا زمانی که با هم باشیم هیچ کس توان آسیب رساندن به ما را ندارد
آسیب هایی که مشق نوشتن نامناسب سر بچه ها می آورد
مطالعات قرآن و حدیث در دانشگاه ها آسیب شناسی می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1403 ساعت 16:202024-09-20سياسي

وقف در حال آسیب دیدن است


معتقد هستم که در سراسر کشور، وقف در حال آسیب دیدن و چراغ خانه وقف در حال خاموش شدن است، مسئولان باید تلاش کنند تا دوباره به موضوع وقف رونق داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مدبر در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامی داشت روز وقف، گفت: اوقاف نهاد مقدس و پربرکت است و باید تلاش شود موقوفه ها متروک نماند و احیا شود تا مؤمنین و مومناتی که سال ها زیر خاک هستند چشم انتظار ثواب موقوفه خود نباشند.

وی با بیان اینکه اگر موقوفه ها متولی نداشته باشند و احیا نشود دیگر مردم رغبتی برای وقف کردن نمی کنند، ادامه داد: بنده معتقد هستم که در سراسر کشور، وقف در حال آسیب دیدن است و چراغ خانه وقف در حال خاموش شدن است، مسئولان باید تلاش کنند تا دوباره به این خانه رونق بدهم.

مدبر افزود: به عنوان مثال، در جهرم یک مدرسه علمیه با قدمت بیش از 300 سال وجود دارد و بر اساس اسناد و مدارک، بیش از هزار هکتار موقوفه دارد اما گاهی در خرج های اولیه تنها برای اینکه این مکان متروکه نشود مانده اند، آیا این همه موقوفه باید درآمد آن اینقدر کم باشد که حتی هزینه نگهداری این مدرسه هم فراهم نشود؟ وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ص) و آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: امیدواریم خداوند متعال امیدوارم به امت اسلامی، معرفت، برکت، خیر و عافی


برچسب ها: موقوفه - خطبه های نماز جمعه - مسئولان - تلاش - آسیب - خانه - مدرسه علمیه
آخرین اخبار سرویس:

وقف در حال آسیب دیدن است

وقف در حال آسیب دیدن است