مطالب مرتبط:
نکات مهم در انتخاب رشته آزمون سراسری 1403
از انتخاب عبادی برای سرمربیگری تیم ملی کامپوند تا برد شمس آذر در دیدار دوستانه
پزشکیان تلاش کرد به سمت انتخاب مطلوب حرکت کند/ آشتی ملی فراتر از وفاق دولت است/ دولت باید در عرصه فرماندهی اقتصادی همگرایی جدی ایجاد کند
انتصاب دو زن توسط خانم رییس سازمان محیط زیست
نکات مهم برای انتخاب ویلا در شمال ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 شهریور 1403 ساعت 11:502024-08-26دانش

نکات مهم انتخاب رشته کنکوری ها از زبان رییس سابق سازمان ملی سنجش


ابراهیم خدایی، استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و رییس سابق سازمان سنجش آموزش کشور در یادداشتی نکات مهم در انتخاب رشته آزمون سراسری را مطرح کرد.

- ابراهیم خدایی، استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و رییس سابق سازمان سنجش آموزش کشور در یادداشتی نکات مهم در انتخاب رشته آزمون سراسری را مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ ابراهیم خدایی در خصوص نکات مهم انتخاب رشته آزمون سراسری 1403 تاکید کرد: انتخاب رشته دانشگاهی برای دانش آموزان یکی از گلوگاه های مهم و اساسی تصمیم گیری برای آینده پیش رو می باشد و انتخاب درست و عاقلانه متناسب با علاقه و استعداد برای هر فردی می تواند راهگشای آینده روشن توأم با پیشرفت و تربیت فردی مفید و مسئولیت پذیر برای جامعه باشد.

هر دانش آموز در انتخاب رشته دانشگاهی فارغ از هر گروه آزمایشی، به مجموعه ای از اطلاعات و دانش نیاز دارد که بتواند انتخاب رشته صحیح داشته باشد.

این مجموعه به صورت خلاصه عبارتند از: 1) آگاهی و شناخت از وضعیت علمی خود 2) آگاهی از استعداد، علاقه و توانایی های خود 3) داشتن برآوردی از دامنه قبولی رشته و دانشگاه با استفاده از داده های کنکور سال گذشته 4) شناخت نسبی رشته و دانشگاه ها از قبیل نیاز جامعه و اشتغال، دوره، شهریه و.


برچسب ها: انتخاب رشته آزمون سراسری - انتخاب رشته - انتخاب - سازمان سنجش آموزش کشور - ابراهیم خدایی - آزمون سراسری - دانشکده روانشناسی
آخرین اخبار سرویس:

نکات مهم انتخاب رشته کنکوری ها از زبان رییس سابق سازمان ملی سنجش

نکات مهم انتخاب رشته کنکوری ها از زبان رییس سابق سازمان ملی سنجش