فرسودگی 22 درصدی خودرو های دیزلیبر اساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، در صورتی که گواهی اسقاط موجود نباشد، متقاضیان باید برای خودرو های سنگین وارداتی، کامیون، کامیونت و کشنده، 5 درصد قیمت گمرکی و برای تولیدات داخلی یک و نیم درصد قیمت کارخانه را بپردازند. رییس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور با بیان اینکه در چند ماه اخیر، اسقاط خودرو های دیزلی، دچار مشکل شده افزود: به جای اسقاط خودرو های دیزلی و استفاده از گواهی آنها، 5 درصد قیمت گمرکی خودرو پرداخت و باعث می شودگواهی اسقاط استفاده نشود، یعنی با دریافت 5 درصد نقدی قیمت خودرو به جای گواهی اسقاط، مجوز شماره گذاری دریافت می شود. وی اضافه کرد: هم اکنون گواهی اسقاط خودرو های دیزلی به اندازه کافی موجود است و بنابر قانون باید ابتدا گواهی مصرف شود و در صورتی که گواهی موجود نبود، سراغ وجه نقدی 5 درصدی رفت. مشهدی شریف سختگیری در اسقاط خودرو های دیزلی را چالشی در این مسیر عنوان کرد و گفت: با هماهنگی کارشناسان راهور این مشکل رفع خواهد شد. بنابر اطلاعاتی که وزارت صمت ارائه کرده با اسقاط هر دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده در صورتی که جایگزین با خودروی صفر شوند. در هر 100 کیلومتر پیمایش، به طور میانگین 20 لیتر صرفه جویی می شود یعنی باعث صرفه جویی 64 هزار لیتر گازوییل در سال می شود. برچسب ها: خودرو - گواهی - درصد - قیمت - استفاده - تولیدات داخلی - شماره گذاری |
آخرین اخبار سرویس: |