مطالب مرتبط:
ویدئو دلخراش از لحظه سکته قلبی هوادار ملوان در بازی مقابل سپاهان
مطالعه نشان می دهد که نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است. در اینجا این است که چقدر باید داشته باشید.
نشانه ای که مهم ترین علامت سکته قلبی است
نشانه ای که مهم ترین علامت سکته قلبی است
لحظات هولناک در برنامه جوکر؛ رویا میرعلمی از شدت خنده به مرز سکته رسید!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 شهریور 1403 ساعت 16:452024-09-18پزشكي

سکته های قلبی شایع ترین علت مرگ و میرند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه سکته های قلبی عروقی، شایع ترین علت مرگ و میر در بیشتر جوامع بشری هستند، از ارائه 498 هزار و 96 خدمت خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

- ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه سکته های قلبی عروقی، شایع ترین علت مرگ و میر در بیشتر جوامع بشری هستند، از ارائه 498 هزار و 96 خدمت خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

عباس رضاییان زاده امروز (28 شهریور ماه) ضمن بیان اینکه خطرسنجی سکته های قلبی عروقی بخش مهمی از برنامه ایراپن است، گفت: خطرسنجی یکی از راهکارهای مناسب در تخمین میزان احتمال بروز سکته های قلبی مغزی در 10 سال آینده است و به افراد کمک می کند تا با شناخت عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی - عروقی احتمال بروز آن ها را کاهش دهند.

وی ادامه داد: در این فرآیند، افراد دارای عامل خطر بروز سکته قلبی و مغزی شامل اضافه وزن و چاقی، مصرف دخانیات، کم تحرکی، ابتلا به دیابت، فشار خون و چربی خون شناسایی می شوند و در یک چرخه مراقبتی برای حذف یا مدیریت عامل خطر قرار می گیرند.

رضاییان زاده بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از 42 هزار نفر با ریسک بالای 10 درصد، 42 هزار نفر با احتمال اختلال لیپید، 5000 نفر مشکوک به ابتلا به فشار خون، 5300


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی شیراز - دانشگاه علوم پزشکی - قلبی - علوم پزشکی شیراز - سکته - مرگ و میر - معاون بهداشت
آخرین اخبار سرویس:

سکته های قلبی شایع ترین علت مرگ و میرند

سکته های قلبی شایع ترین علت مرگ و میرند