مطالب مرتبط:
احداث 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد توسط وزارت نیرو برای ذخیره سیلاب ها و رواناب ها/ نقش سد ها در نجات سیستان و بلوچستان از خشکسالی
ساخت 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد توسط وزارت نیرو برای ذخیره سیلاب
احداث 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد برای ذخیره سیلاب ها
احداث 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد برای ذخیره سیلاب ها و روان آب ها
احداث 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد برای ذخیره سیلاب ها و روان آب ها
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 شهریور 1403 ساعت 08:552024-09-19اقتصادي

ساخت 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد برای ذخیره سیلاب ها و رواناب ها


بیش از نیمی از رواناب تبدیل به آب زیرزمینی و بخشی از آن نیز به منابع آب سطحی تبدیل می شود و طبق اعلام مسوولان، وزارت نیرو تاکنون برای ذخیره این بخش از بارش ها بیش از 57 میلیارد مترمکعب مخزن در داخل کشور ساخته است.

- ساخت 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد برای ذخیره سیلاب ها و رواناب ها بیش از نیمی از رواناب تبدیل به آب زیرزمینی و بخشی از آن نیز به منابع آب سطحی تبدیل می شود و طبق اعلام مسوولان، وزارت نیرو تاکنون برای ذخیره این بخش از بارش ها بیش از 57 میلیارد مترمکعب مخزن در داخل کشور ساخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق آخرین آمار از میزان ذخیره بارش ها در سال آبی جاری، بارش های رخ داده در اواخر اسفند و اوایل سال کنونی، جبهه بارشی بی نظیری بوده که در منطقه جنوب خلیج، دریای عمان و سواحل شمالی آن و در بخش هایی از افغانستان و پاکستان رخ داد.

این بارش ها در برخی شهرهای مدرن، قریب به یک هفته امکان خدمت رسانی را مختل کرد و در برخی کشورهای جنوب خلیج فارس و همسایگان شرقی، خسارت های جانی و مالی گسترده ای ایجاد کرد.

در همین شرایط، به مدد فعالیت های مختلفی که در طول سالیان گذشته انجام و زیرساخت های خوبی که ایجاد شد، آثار بسیار خوبی در شکست پیک سیلاب و ذخیره سازی آب در سدها به وجود آمد، به گونه ای که از نظر میزان خسارت قابل مقایسه با کشورهای اطراف نیست.


برچسب ها: میلیارد - مترمکعب - ذخیره - بارش - آب زیرزمینی - وزارت نیرو - طبق اعلام
آخرین اخبار سرویس:

ساخت 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد برای ذخیره سیلاب ها و رواناب ها

ساخت 57 میلیارد مترمکعب مخزن سد برای ذخیره سیلاب ها و رواناب ها