مطالب مرتبط:
البرز، میزبان نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور هنر های رزمی سواره
برنز فرشته اقتداری و اولین نشان تاریخ اسکواش زنان ایران در مسابقات جهانی
دوره تربیت مربی حفظ تصویری قرآن برگزار می شود
اولین همایش «از مدینه تا خراسان» در هرسین برگزار می شود
مسابقات حفظ قرآن و حدیث غرب آفریقا برگزار می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 شهریور 1403 ساعت 12:202024-09-03ورزشي

اولین دوره مسابقات »هنرهای رزمی سواره» برگزار می شود


سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی و محلی گفت: اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور هنرهای رزمی سواره با هدف توسعه و ترویج این رشته برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی ایلکا سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی با بیان این که ایران می تواند از نامداران این رشته باشد عنوان کرد: اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور هنرهای رزمی سواره جام همبستگی، با هدف توسعه و ترویج این رشته اصیل که قرابت هایی با فرهنگ سلحشوری نیاکان ما در تاریخ این مرز و بوم دارد برگزار خواهد شد.

او با اشاره به این که سوارکاری و تیراندازی بخشی از سبک زندگی و مهارتی فراگیر در بین اقوام مختلف ایرانی بوده است تصریح کرد: مستندات تاریخی، آثار ادبی و افسانه های حماسی، خود گواهی از قرابت های این رشته ورزشی با آداب و سنن و جلوه ای از فرهنگ سلحشوری نیاکان ما در این مرز و بوم است.

ایلکا با اعلام برگزاری این مسابقات در 15 و16 شهریور ماه افزود: شرکت کنندگان این دوره در دو شاخه کمان گیری روی اسب و تنت پگینگ با هم به رقابت می پردازند.

او ادامه داد: این رویداد فرهنگی ورزشی به همت انجمن هنرهای رزمی سواره و به میزبانی هیأت استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ با هدف توسعه و ترویج آن بین علاقمندان برگزار خواهد شد.


برچسب ها: هنرهای رزمی سواره - مسابقات قهرمانی کشور - دوره مسابقات - هنرهای رزمی - مسابقات قهرمانی - برگزار - قهرمانی کشور
آخرین اخبار سرویس:

اولین دوره مسابقات »هنرهای رزمی سواره» برگزار می شود

اولین دوره مسابقات »هنرهای رزمی سواره» برگزار می شود