مطالب مرتبط:
جمعیت ایران نیم قرن پیش چقدر بود؟
جمعیت ایران چند نفر است؟
جمعیت ایران چند نفر است؟
جمعیت ایران چند نفر است؟
جمعیت ایران چند نفر است؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 شهریور 1403 ساعت 18:352024-08-23سياسي

جمعیت ایران چند نفر است؟


بر اساس اطلاعات سازمان آمار کشور، برآورد جمعیت کشور تا روز 30 مردادماه برابر عدد 85 میلیون و 853 هزار و 53 نفر را نشان می دهد.

- آمار نادرست و غیرموثق از آخرین تحولات جمعیتی ایران در حالی در رسانه های داخلی دست به دست می شود که مبنای علمی ندارد و به باور یک کارشناس حوزه جمعیت برای بررسی آخرین وضعیت جمعیتی فقط باید به آمار سازمان ثبت احوال استناد کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، کاربران فضای مجازی این روزها با اخبار و آمار عجیبی از جمعیت ایران بدون ذکر منبع و مرجع مواجه می شوند؛ این آمارسازی ها و اعلام اعداد و ارقام در حالی است که بر اساس اطلاعات سازمان آمار کشور، برآورد جمعیت کشور تا روز 30 مردادماه برابر عدد 85 میلیون و 853 هزار و 53 نفر را نشان می دهد.

  هرچند این نخستین بار نیست که این نوع آمارسازی ها در فضای مجازی رخ می دهد و گاهی نیز به سازمان ملل متحد و مراکزی مشابه آن استناد می شود اما آنچه مشخص است، دستگاه های خارجی منبع مناسب و درستی برای ارائه آمار نیستند چرا که این مراجع اطلاعات اولیه را از داخل کشورها دریافت می کنند.

  آخرین سرشماری رسمی نفوس و مسکن کشور در سال 95 انجام شد و پس از آن هنوز سرشماری سراسری صورت نگرفته و قرار است در سال 1405 این کار انجام شود؛ با این وجود سازمان ثبت احوال با استفاده از آخرین روش های انتشار اطلاعات و برآورده


برچسب ها: جمعیت - آمار - سازمان - جمعیت ایران - فضای مجازی - کشور - آمارسازی
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت ایران چند نفر است؟

جمعیت ایران چند نفر است؟