مطالب مرتبط:
دولت چهاردهم و قیمت گذاری دستوری
همتی: در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت به این نتیجه رسیدیم که دشواری معیشت مردم از حد معمول خارج شده / موضوعاتی همچون قیمت گذاری دستوری و مداخله دولت در بخش های مختلف اقتصادی به مشکلات دامن می زند / کسری 17 میلیارد دلاری تجارت غیر نفتی قطعاً ناشی از حکمرانی غلط است / ناترازی بانک ها غیر
قیمت گذاری دستوری به مشکلات اقتصادی دامن می زند/ اصلاح شیوه حکمرانی برای رفع چالش های بازار سرمایه
صنعت خودرو در باتلاق سیاست گذاری دستوری
مهار قیمت گذاری دستوری در بورس!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 شهریور 1403 ساعت 11:002024-08-27اقتصادي

ریل نجات صنعت؛ مخالفت با قیمت گذاری دستوری از نعمت زاده تا اتابک


تاکنون وزرای صمت در قالب های مختلف مخالفت خود را با سیاست قیمت گذاری دستوری اعلام کرده اند اما لغو این سیاست طی سال های اخیر هرگز به طور کامل اجرا نشده است.

- تاکنون وزرای صمت در قالب های مختلف مخالفت خود را با سیاست قیمت گذاری دستوری اعلام کرده اند اما لغو این سیاست طی سال های اخیر هرگز به طور کامل اجرا نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اگرچه همواره اعلام می شود که کمبود نقدینگی مهم ترین چالش بخش تولید کشور است اما حتی اگر دولت، تمام نقدینگی مورد نیاز تولید را هم تأمین کند ولی تا زمانی که فضای کسب و کار تیره و تار باشد، باز هم عملاً کاری از پیش نخواهد رفت؛ در همین رابطه کارشناسان همواره تاکید می کنند که دولت باید قید و بندهای پیش پای تولید را از میان بردارد و اجازه دهد، تولید نفس بکشد.

یکی از این قید و بندها قیمت گذاری دستوری است؛ به اعتقاد اقتصاددانان و فعالان اقتصادی لغو قیمت گذاری دستوری موجب خودکنترلی می شود و این سیاست فقط در مواردی که دولت ارز یا رانتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد، باید اعمال شود.

انتقادهای بی ثمر وزرای صمت بر همین اساس نیز تاکنون وزرای صمت در قالب های مختلف مخالفت خود را با سیاست قیمت گذاری دستوری اعلام کرده اند اما لغو این سیاست طی سال های اخیر هرگز به طور کامل اجرا نشده است.


برچسب ها: قیمت گذاری دستوری - قیمت گذاری - تولید - سیاست - مخالفت - وزرای صمت - قیمت
آخرین اخبار سرویس:

ریل نجات صنعت؛ مخالفت با قیمت گذاری دستوری از نعمت زاده تا اتابک

ریل نجات صنعت؛ مخالفت با قیمت گذاری دستوری از نعمت زاده تا اتابک