مطالب مرتبط:
تبعیت از بازار آزاد ارز یعنی تبعیت از سراب!
هفته آرامش بازار ارز
قیمت ارز در بازار امروز
قیمت طلا، سکه و ارز امروز 24 شهریورماه 1403/ جهش شدید قیمت ها در بازار؛ طلا و سکه کانال عوض کردند
پاشنه آشیل بازار توافقی ارز چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 13:102024-09-14اقتصادي

سیگنال همتی به بازار ارز / طرح جدید همتی به نفع مردم یا تولیدکنندگان؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تابناک، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت جدید چندی پیش از هدف گذاری خود برای خروج از نظام چند نرخی و کاهش شکاف ارزی کشور نکاتی را مطرح کرد و در این باره گفت: درباره بازار ارز سیاست جدیدمان این است که بازار به نرخ نیما نزدیک شود و هم دلار نیما را افزایش می دهیم و هم نرخ بازار را کاهش می دهیم و معنی ندارد چند نرخ ارز داشته باشیم البته می دانم فشار از بیرون است، اما بانک مرکزی نباید اجازه این کار را بدهد.

  یارانه کالاهای اساسی باقی بماند قاسم انصاری رنانی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص افزایش نرخ ارز نیمایی و اثر آن بر اقتصاد کشور به خبرنگار تابناک گفت: برداشتن فاصله ارز نیمایی با ارز بازار آزاد می تواند کمک زیادی به چرخه تولید و حمایت از تولیدکنندگان کند مشروط بر آنکه یارانه برای کالاهای اساسی درنظرگرفته شود و با برنامه ریزی جامع این طرح را جلو برد.

  این اقتصاددان افزود: متاسفانه در اجرای نرخ نیمایی فعالان اقتصادی درست عمل نکرده و از آنجایی که نظارت کافی وجود نداشت تخلف هایی انجام شد و آن طور که باید نرخ نیمایی مصرف نشد که نتایج آن هم شاهد بودیم.

  ارز دولتی کجا خرج می شود؟ انصاری رنانی درمورد افزایش نرخ نیمایی و اثر آن بر تورم هشدار داد و اظهار داشت: افزایش نرخ نیمایی تاثیر خود


برچسب ها: بازار - کالاهای اساسی - تولیدکنندگان - دانشگاه علامه طباطبایی - حمایت از تولیدکنندگان - عضو هیات علمی دانشگاه - ارز نیمایی
آخرین اخبار سرویس:

سیگنال همتی به بازار ارز / طرح جدید همتی به نفع مردم یا تولیدکنندگان؟

سیگنال همتی به بازار ارز / طرح جدید همتی به نفع مردم یا تولیدکنندگان؟