مطالب مرتبط:
کاهش وزن چگونه بر مغز تاثیر می گذارد؟
کاهش وزن چگونه بر مغز تاثیر می گذارد؟
کاهش وزن چگونه بر مغز تاثیر می گذارد؟
سه تاثیر عجیب و باورنکردنی کاهش وزن بر کارایی مغز
کاهش وزن چگونه بر مغز تاثیر می گذارد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1403 ساعت 14:002024-09-16پزشكي

تاثیر کاهش وزن بر مغز


قلمرو علوم اعصاب به طور مداوم در حال تکامل است و دائما اکتشافات جدیدی را آشکار می کند که درک ما از مغز، رفتار و شناخت انسان را تغییر می دهد.

از تعامل پیچیده بین سلامت روده و سلامت روان گرفته تا نقش های غیرمنتظره مناطق نادیده گرفته شده مغز و زیربنای عصبی قضاوت های اخلافی ما، همگی این مطالعات بینش های جذابی را در مورد ساختار مغز ارائه کرده اند.

در اینجا ما به 3 مطالعه اخیر می پردازیم که ماهیت پویا و بین رشته ای تحقیقات علوم اعصاب را نشان می دهد و نشان می دهد که چگونه به کشف اسرار ذهن انسان و کارکردهای بی شمار آن ادامه می دهد.

1_ ارتباط روده و مغز: تاثیر کاهش وزن بر سلامت روانی و جسمی تحقیقات اخیر تاثیر قابل توجهی را که کاهش وزن از طریق محدودیت متناوب انرژی بر بدن انسان دارد نشان می دهد.

کشف شد که این روش لاغری (تدریجی و مدوام) نه تنها ترکیب میکروبیوم روده را تغییر می دهد، بلکه فعالیت مغز را در مناطق مربوط به کنترل اشتها و اعتیاد را نیز تغییر می دهد.

این نشان دهنده یک تعامل پیچیده بین روده و مغز در طول فرآیند کاهش وزن است که به پتناسیل روده برای تاثیرگذاری بر عملکرد مغز و بالعکس اشاره دارد.

چنین یافته هایی راه های جدیدی را برای درک چگونگی تاثیر عادت های غذایی بر سلامت و تندرستی ما باز می کنند و بر اهمیت در نظر گرفتن جنبه های فیزیکی


برچسب ها: کاهش وزن - علوم اعصاب - سلامت روان - سلامت - تاثیر - انسان - تحقیقات
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کاهش وزن بر مغز

تاثیر کاهش وزن بر مغز