مطالب مرتبط:
اولین آندوسکوپی مغناطیسی کنترل از راه دور انجام شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 شهریور 1403 ساعت 11:002024-08-27پزشكي

محققان از فاصله 9 هزار کیلومتری «آندوسکوپی» انجام دادند


محققان موسسه فناوری فدرال سوییس زوریخ(ETH Zurich) و دانشگاه چینی هنگ کنگ(CUHK) با انجام یک آندوسکوپی مغناطیسی از راه دور بر روی یک خوک زنده به یک نقطه عطف پیشگامانه دست یافته اند.

- محققان موسسه فناوری فدرال سوییس زوریخ(ETH Zurich) و دانشگاه چینی هنگ کنگ(CUHK) با انجام یک آندوسکوپی مغناطیسی از راه دور بر روی یک خوک زنده به یک نقطه عطف پیشگامانه دست یافته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این عمل جراحی از زوریخ در حالی انجام شد که یک خوک روی تخت عمل در هنگ کنگ، در فاصله 9300 کیلومتری قرار داشت.

به نقل از آی ای، یک اتصال سریع و ایمن به اینترنت و یک سیستم ناوبری مغناطیسی با یک آندوسکوپ با کنترل مغناطیسی، که در موسسه فناوری فدرال زوریخ ایجاد شده است، عوامل کلیدی در دستیابی به این موفقیت بودند.

به گفته محققان، به لطف این فناوری، ممکن است در آینده مراقبت های جراحی بهتر برای مکان های دور از دسترس امکانپذیر شود به ویژه برای جراحی هایی که هیچ تجربه محلی برای آنها وجود ندارد.

پیشرفت جراحی رباتیک از راه دور جراحی رباتیک از راه دور، حرفه ای است که به سرعت در حال گسترش است که به اشتراک گذاری تخصص از راه دور و توانایی فراتر رفتن از مرزهای جغرافیایی برای طیف وسیعی از درمان های کم تهاجمی کمک می کند.


برچسب ها: آندوسکوپ - مغناطیسی - آندوسکوپی - محققان - فناوری - دانشگاه چینی - موسسه فناوری فدرال زوریخ
آخرین اخبار سرویس:

محققان از فاصله 9 هزار کیلومتری «آندوسکوپی» انجام دادند

محققان از فاصله 9 هزار کیلومتری «آندوسکوپی» انجام دادند