مطالب مرتبط:
سنگ نگاره های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد (17 مهر 1403)
سنگ نگاره های روستای شلگرد خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد
ثبت سنگ نگاره های شلگرد خراسان رضوی در فهرست آثار ملی
ثبت خانه شهید محمد بروجردی در فهرست آثار ملی
خانه شهید بروجردی در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1403 ساعت 12:202024-10-08فرهنگي

سنگ نگاره های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد


رییس اداره ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سنگ نگاره های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و اکنون به استان ابلاغ شده است.

- مشهد- رییس اداره ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سنگ نگاره های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و اکنون به استان ابلاغ شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد طغرایی اظهار کرد: سنگ نگاره های روستای شلگرد به شماره 34190 در تاریخ 1402/5/11 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و اکنون به استان ابلاغ شده است.

رییس اداره ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: مجموعه بسیار زیبای سنگ نگاره های باستانی و تاریخی شلگرد واقع در شهرستان طرقبه شاندیز، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و این سنگ نگاره ها در بر گیرنده نقوش مختلف با موضوعاتی شامل حیوانات (بزکوهی، قوچ، گاو، سگ، شتر و …)، انسان (در حال تیر اندازی، در حال اجرای مراسم، ایستاده با دستان باز و سوار بر اسب)، شکار، چند مورد کتیبه و نقوش هندسی مفهومی است.

وی ادامه داد: این سنگ نگاره ها در مجموع بیش از یکصد نقش را شامل می شود که به صورت تک نگاره و یا در منطقه مورد نظر پراکنده شده اند.


برچسب ها: فهرست آثار ملی ایران - سنگ نگاره ها - فهرست آثار ملی - صنایع دستی خراسان رضوی - گردشگری و صنایع دستی - سنگ نگاره - آثار ملی
آخرین اخبار سرویس:

سنگ نگاره های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

سنگ نگاره های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد