مطالب مرتبط:
سه علامت مهم برای تشخیص بیماری سل
تشخیص بیماری های مختلف از طریق چشم به کمک هوش مصنوعی
بیماری سل در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است
چه عواملی باعث ایجاد بیماری لثه می شوند؟
مخزن 85 درصد سالک ها در ایران موش های صحرایی هستند/کاهش بیماری طی 15 سال اخیر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1403 ساعت 15:102024-10-14پزشكي

سه علامت مهم برای تشخیص بیماری سل


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به کاهش قابل توجه بیماری سل در کشور، گفت: بیماری سل در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید علی جواد موسوی افزود: خوشبختانه در سال های گذشته بروز سل در ایران بسیار کمتر شده است و با تلاش های که در شبکه های بهداشت و درمان برای پیشگیری و تشخیص این بیماری صورت می پذیرد انتشار سل بسیار کمتر شده است.

این فوق تخصص ریه با تاکید بر اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و علائم بیماری سل از سوی شبکه بهداشت و درمان و همچنین روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی، ادامه داد: یکی از مهم ترین مباحث اطلاع رسانی این است که افراد آگاه شوند که اگر سه علامت تب طولانی، کاهش وزن و سرفه با خلط خونی دارند باید سریع برای تشخیص و درمان سل اقدام کنند تا این بیماری نیز به افراد دیگر منتقل نشود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: هر چه سواد سلامت مردم در زمینه بیماری سل افزایش یابد این بیماری سریع تر تشخیص و درمان می شود و افراد مبتلا نیز پس از درمان زندگی آسوده ای خواهند داشت.

موسوی با اشاره به پوشش جمعیتی 5.

5 میلیونی دانشگاه علوم پزشکی ایران که حتی از جمعیت برخی استان ها نیز بیشتر است، افزود: نقش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه افزایش سواد و دانش سلامت مردم بس


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی ایران - عضو هیأت علمی دانشگاه - بیماری - بیماری سل - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی - بهداشت و درمان
آخرین اخبار سرویس:

سه علامت مهم برای تشخیص بیماری سل

سه علامت مهم برای تشخیص بیماری سل