مطالب مرتبط:
لشکر عملیاتی 25 کربلا از دفاع مقدس تا خان طومان / فیلم
حزب الله روش عملیاتی خود را تغییر داده است
داستانی 555 میلیون ساله از چگونگی شکل گیری حیات پیچیده در زمین
اوج گیری دوباره رونالدو در 30 سالگی
اوج گیری دوباره رونالدو در 30 سالگی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1403 ساعت 14:002024-10-19سياسي

یک تصمیم گیری سخت در عملیاتی کوهستانی


مسیر، طولانی و مارپیچ و پوشیده از درختان بلوط بود، به طوری که شاخه های درختان، زنجیره نیروهای ما را از هم پاره می کرد و فرماندهان موظف بودند تا انسجام نیروها را حفظ کنند تا مسیر را گم نکنند.

- مسیر، طولانی و مارپیچ و پوشیده از درختان بلوط بود، به طوری که شاخه های درختان، زنجیره نیروهای ما را از هم پاره می کرد و فرماندهان موظف بودند تا انسجام نیروها را حفظ کنند تا مسیر را گم نکنند.

از طرف ما این ارتفاعات، راه ماشین رو نداشت و راه ماشین رو از طرف آن ها هم برای ما قابل استفاده نبود؛ چون در دید دشمن بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هدف از اجرای عملیات والفجر 4 که از تاریخ 27/7 الی 1362/8/30 به طول انجامید، تصرف دره شیلر بود که در این صورت معابر ورودی عناصر ضدانقلاب از عراق به ایران مسدود می شد.

این عملیات با فرماندهی سپاه و ارتش در دو محور بانه و مریوان انجام شد و درنتیجه آن، اغلب ارتفاعات موردنظر در هر دو محور به تصرف درآمد، لیکن براثر پاتک های دشمن روی قله های کانی مانگا، برخی از قله های آن ارتفاع دست به دست شد و در نهایت در اشغال دشمن باقی ماند.

درعین حال، این عملیات با نتایجی همچون آزادسازی، تصرف منطقه وسیع دشت شیلر و در نتیجه انسداد تعدادی دیگر از معابر مهم تردد ضدانقلاب و نیز اشراف خودی بر شهر پنجوین و چندین روستای عراق پایان یافت.


برچسب ها: درختان - نیروها - فرماندهان - عملیات - ارتفاعات - مسیر - شاخه های
آخرین اخبار سرویس:

یک تصمیم گیری سخت در عملیاتی کوهستانی

یک تصمیم گیری سخت در عملیاتی کوهستانی