مطالب مرتبط:
برگزاری اولین انتخابات مجلس یک دهه اخیر در کشمیر هند
برگزاری انتخابات کشمیر پس از 10 سال
2 دلیل ترور فرماندهان مقاومت توسط اسراییل/ ابعاد چالش دموکرات ها با نتانیاهو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری
چالش تطابق زیست در دهه 50 با امروز/جان سپردن به از این بوی «حنوط»
مقطع زمانی فعلی خطرناک تر از جنگ سرد است / آمریکا از 8 دهه ایفای نقش رهبری بین المللی خسته شده دی ان ای ابرقدرتی همچنان در ژن آمریکایی وجود دارد / 4 سوارکار جدید آخرالزمانی یعنی پوپولیسم، بومی گرایی، انزواگرایی و حمایت گرایی قصد دارند مرکزیت سیاسی جهان را به چالش بکشند؛ تنها آمری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1403 ساعت 08:102024-09-23سياسي

سایه روشن انتخابات کشمیر پس از یک دهه چالش


انتخابات مجمع J&K(جامو و کشمیر)، اولین انتخابات از زمانی است که ایالت سابق استقلال خود را از دست داد.

در آگوست 2019، این منطقه به دو بخش «جامو و کشمیر»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ منطقه کشمیر تحت نظار هند، برای اولین بار در 10 سال گذشته شاهد برگزاری انتخابات مجلس منطقه ای جامو و کشمیر است.

این انتخابات در حالی برگزار می شود که نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سال 2019 وضعیت شبه خودمختاری این منطقه عمدتا مسلمان نشین را لغو و وضعیت آن را به یک قلمروی کنترل شده فدرالی تبدیل و این منطقه مورد مناقشه میان هند و پاکستان، وضعیت نیمه خودمختار خود را در آن سال از دست داد.

رای گیری انتخابات مجلس منطقه ای جامو و کشمیر در 3 مرحله یعنی 18 و 25 سپتامبر و اول اکتبر برگزار می شود و نتایج آن 8 اکتبر اعلام می شود.

براساس گزارش ها، در این انتخابات، از سوی 9 میلیون رای دهنده ثبت نام شده، اعضای مجلس 90 کرسی منطقه هیمالیا را انتخاب خواهند کرد.

پس از مرحله اول رای گیری که در روز چهارشنبه 18 سپتامبر (28 شهریور ماه) برگزار شد، دور دوم و سوم در 25سپتامبر و 1 اکتبر برگزار خواهد شد و آرا نهایی آن در 8 اکتبر شمارش خواهد شد و نتایج در همان روز اعلام می شود.

تا امروز و طی دور اول انتخابات، هشت حوزه انتخابیه در منطقه جامو و 16 حوزه از دره کشمیر در مرحله اول انتخابات مجلس رای دادند و اوا


برچسب ها: انتخابات - جامو و کشمیر - منطقه - کشمیر - انتخابات مجلس - برگزار - برگزاری انتخابات
آخرین اخبار سرویس:

سایه روشن انتخابات کشمیر پس از یک دهه چالش

سایه روشن انتخابات کشمیر پس از یک دهه چالش