مطالب مرتبط:
امیر دریادار سیاری سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تبریک گفت
امیر دریادار سیاری سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تبریک گفت
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان آذربایجان شرقی و اردبیل سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت
فرمانده ارشد نظامی آجا در آذربایجان شرقی و اردبیل سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تبریک گفت
سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پشتوانه معنوی و فکری نیروهای مسلح است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1403 ساعت 09:402024-10-15سياسي

تاریخچه تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سیر تحول آن


سرتیپ دوم بازنشسته علیمحمد گودرزی در یادداشتی تاریخچه تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ( 24 مهرماه 1358) و سیر تحول آن را بررسی کرده است.

- سرتیپ دوم بازنشسته علیمحمد گودرزی در یادداشتی تاریخچه تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ( 24 مهرماه 1358) و سیر تحول آن را بررسی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دراین یادداشت می خوانیم: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357، یکی از مسائل مهم کشور، تعیین وضعیت نیروهای نظامی به خصوص ارتش بود.

به همین دلیل، گروهی از نیروهای مذهبی و انقلابی و عده ای از کارکنان متدیّن ارتش به ستاد مشترک ارتش آمدند و کمیته نظامی حضرت امام خمینی 1 را برای انجام تغییر و تحول اساسی در ارتش، تشکیل دادند.

2 حضرت امام خمینی ره که با هوشیاری و دقت خاصی جریان انقلاب اسلامی را رهبری می کردند نیز خواهان نفوذ نیروهای مؤمن و انقلابی در ارتش و حفظ ارتش و بازسازی قوانین و مقررات آن براساس اصول و آرمان های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بودند.

به فاصله یک روز پس از پیروزی انقلاب، یعنی در 23 بهمن 1357 از سوی حضرت امام خمینی ره ، سرلشکر محمدولی قرنی به سمت ریاست کل ستاد ارتش منصوب شد.

سرلشکر محمدولی قرنی پس از حاضر شدن در ستاد ارتش در 24 بهمن 1357، خطاب به کسانی که در دفتر کارش حضور داشتند، چنین گفت: ما وارث یک ارتشِ از هم پاشیده هستیم که ا


برچسب ها: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش - سازمان عقیدتی سیاسی - عقیدتی سیاسی ارتش - ارتش - عقیدتی سیاسی - حضرت امام خمینی - انقلاب اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سیر تحول آن

تاریخچه تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سیر تحول آن