مطالب مرتبط:
23 درصد صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می شود
بوشهر رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور را کسب کرد
بوشهر رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور
رییس شورای شهر بوشهر: دولت اعتبارات ویژه ای برای زیرساخت های شهرک نیایش تخصیص دهد
فیلم/برگزاری جشنواره بزرگ ورزشی در ساحل بوشهر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1403 ساعت 14:452024-10-20اقتصادي

بوشهر سومین تولیدکننده کنجد در کشور


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با تولید 6200 تن محصول، سومین تولیدکننده کنجد در کشور است.

- ایسنا/بوشهر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با تولید 6200 تن محصول، سومین تولیدکننده کنجد در کشور است.

کبری توکلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در جلسه سازمان جهاد کشاورزی استان، با بیان اینکه کشت کنجد در این استان از اوایل تیرماه تا نیمه مردادماه انجام گرفته است افزود: برداشت کنجد از ابتدا مهرماه آغاز شده و تا نیمه آبان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه کم آب بر بودن یکی از خواص کنجد است گفت: ارقامی به کشاورزان معرفی شده که پس از نخستین آبیاری 30 تا 40 روز نیاز به آب ندارد و زمان برداشت ریزش کمتری دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر تصریح کرد: با توجه به مقاومت کنجد در برابر خشکی و گرما، کشت تابستانه مناسبی در استان بوشهر به شمار می رود.

توکلی با اشاره به پربازده بودن محصول کنجد، افزود: پیش بینی می شود در سطح 5500 هکتار 6200تن محصول کنجد از مزارع شهرستان های دشتستان، دشتی و تنگستان برداشت شود که بهره وری نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.


برچسب ها: معاون بهبود تولیدات گیاهی - سازمان جهاد کشاورزی - جهاد کشاورزی استان - جهاد کشاورزی - استان بوشهر - تولید - بوشهر
آخرین اخبار سرویس:

بوشهر سومین تولیدکننده کنجد در کشور

بوشهر سومین تولیدکننده کنجد در کشور