مطالب مرتبط:
«توسعه دریامحور» چگونه شکوفایی «انرژی» در کشور را رقم می زند؟
توسعه دریامحور چگونه شکوفایی «انرژی» در کشور را رقم می زند؟
فجر انرژی به دنبال توسعه دریامحور
منطقه آزاد تجاری بیله سوار توسعه استان اردبیل را رقم می زند
جزییات اولین نشست معاونان اول سه قوه در ساختمان دولت به میزبانی عارف، معاون اول رییس جمهور/ گفت وگو و بررسی در مورد شرایط اقتصادی کشور، ناترازی انرژی، تحقق بودجه و شفاف سازی آن، خصوصی سازی، مولدسازی، نظام مالیاتی و نظام آموزش عالی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1403 ساعت 11:002024-09-23اقتصادي

توسعه دریامحور چگونه شکوفایی «انرژی» در کشور را رقم می زند؟


از ساحل و دریا می توان در جهت بهره مندی از استعدادها، منابع و فرصت های ناشی از تحولات و پدیده های غنی انرژی زای دریایی استفاده کرد.

- توسعه دریامحور چگونه شکوفایی انرژی در کشور را رقم می زند؟ از ساحل و دریا می توان در جهت بهره مندی از استعدادها، منابع و فرصت های ناشی از تحولات و پدیده های غنی انرژی زای دریایی استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اکنون که جهان در پاسخ به تقاضای روزافزون انرژی و مصرف آن در دنیا که خود از عوامل تعیین کننده بر افزایش انرژی برای اداره، رشد، توسعه و متعاقباً تکامل جوامع، آن هم در راستای تحول پذیر شدن است، بنابراین انتظار بیشتری در به کارگیری ترکیبی انرژی در راستای بهره مندی بهینه از آنها، می شود.

بدین جهت برای برآورد نیاز به انرژی در سواحل، بنادر، سازمان های دریایی و حتی شناورهای دریایی می توان از این موهبت خدادادی استفاده کرد.

استفاده از منابع، باد نور خورشید، جزر و مد و امواج دریایی در تولید انرژی های نو می تواند در گستره سواحل دریایی ایران به ویژه سواحل جنوبی مورد توجه باشد.

همچنین وجود ذخایر عظیم سوخت فسیلی نفت و گاز در خلیج فارس و مرحله بعدی در دریای خزر از جمله پتانسیل های ایران در این زمینه است که ایران را در میان کشورهای صاحب نام در این زمینه قرار داده و می توان گفت که علاوه بر انرژی فس


برچسب ها: انرژی - دریا - توسعه دریامحور - دریایی - استفاده - دریامحور - توسعه
آخرین اخبار سرویس:

توسعه دریامحور چگونه شکوفایی «انرژی» در کشور را رقم می زند؟

توسعه دریامحور چگونه شکوفایی «انرژی» در کشور را رقم می زند؟